  • 1. Data: 2023-03-20 21:42:35
    Temat: rdzewienie styków w myszce
    Od: Gil <g...@g...pl>

    Dzień dobry,
    Mam altanę na ogródku. 80 metrów na kablu lan. Stoi tam komputer od
    kwietnia do pazdziernika. Na uchwycie monitor co go dajemy na zewnątrz. Do
    obsługi myszka radiowa. Generalnie Wilgoć wielka. Od trzech lat
    zardzewiały mi styki myszki w trzech zestawach - UGO, Blow oraz Natec.
    Żadana myszka sezonu nie przetrzymała. Klawiatura dała radę. Styki myszki
    rdzewiwją i są nie do od ratowania. Pryskałem silikonem albo płynem auto-
    antykorozyjnym. Jeszcze gorzej bo się psuły.
    Co robić?

  • 2. Data: 2023-03-21 01:03:50
    Temat: Re: rdzewienie styków w myszce
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    poniedziałek, 20 marca 2023 o 15:42:37 UTC-5 Gil napisał(a):
> [...]
    > rdzewiwją i są nie do od ratowania. Pryskałem silikonem albo płynem auto-
    > antykorozyjnym. Jeszcze gorzej bo się psuły.

    Zawijac w folie, wsadzic do sloika, zabierac do domu.

    Mozesz tez poszukac myski takiej jak np. microsoftowe w ktorych nie na stykow tylko
    czujnik ale to duzo nie pomoze bo po prostu cala myszka zardzewieje.

    Ten komp tam tez pewnie lekko sie nie ma...

  • 3. Data: 2023-03-21 20:51:03
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 20.03.2023 21:42, Gil wrote:
> [...]
    > rdzewiwją i są nie do od ratowania. Pryskałem silikonem albo płynem auto-
    > antykorozyjnym. Jeszcze gorzej bo się psuły.

    Może kupić coś nieco bardziej markowego? Mam myszki latami żyjące w
    domku letniskowym w bardzo wilgotnym otoczeniu (i zostawiam je tam na
    zimę) i nic z nimi się nie dzieje. Często spotykam się natomiast z
    wyeksploatowaniem styków - zaczynają źle łączyć po jakimś czasie nawet w
    bardzo suchych warunkach. U mnie zazwyczaj pomaga rozkręcenie myszki i
    psiknęcie w mikroprzełącznik Kontaktem-S, a potem Kontaktem-U. W
    najbardziej upartym przypadku (Logitech Pebble) pomógł WD-40. Poza tym
    styki chyba nie rdzewieją, tylko śniedzieją. Nie wiem, czy silikon czy
    środek antykorozyjny są do tego odpowiednie.

  • 4. Data: 2023-03-22 07:59:00
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    wtorek, 21 marca 2023 o 14:51:06 UTC-5 Uncle Pete napisał(a):
> [...]
    > styki chyba nie rdzewieją, tylko śniedzieją. Nie wiem, czy silikon czy
    > środek antykorozyjny są do tego odpowiednie.

    Wiele myszek jedzie na tych samych mikrostykach omrona.
    One nie sa drogie wiec prawie wszyscy je stosuja i nie sa one zle.

    Zeby znalezc cos innego trza by sie naszukac a nie sadze aby roznica w trwalosci byla
    duza jak OPowi myszki padaja jak muchy.

  • 5. Data: 2023-03-22 11:33:53
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Wiele myszek jedzie na tych samych mikrostykach omrona.
    > One nie sa drogie wiec prawie wszyscy je stosuja i nie sa one zle.

    W taniej chińszczyźnie zamiast Omrona jest jakiś zupełny szmelc, ale
    gabarytowo chyba podobny.

    > Zeby znalezc cos innego trza by sie naszukac a nie sadze aby roznica w trwalosci
    byla duza jak OPowi myszki padaja jak muchy.

    Przepłukanie Kontaktem zazwyczaj pomaga na długo i wymaga mniej zachodu
    niż wymiana (i nie każdy potrafi obsługiwać lutownicę - ja akurat
    potrafię). Niestety, Pebble ma bardzo niestandardowe mikrostyki.

  • 6. Data: 2023-03-22 12:48:40
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 mar 2023 o 07:59, ptoki (ptoki) pisze:

    > Może kupić coś nieco bardziej markowego?

    Latem ubr. kupiłem myszki po ~6pln -- może warto kupić dużo tanich?...
    Jedyną widoczną wadą ww. jest zasilanie aż 2 paluszkami R3/AAA; pracują
    poprawnie na czymkolwiek; nie testowałem ich w trudnych warunkach, więc
    nie wiem, jak znoszą wilgoć...

    > Mam myszki latami

    Ile kosztowały?
    - 10 lat życia myszki za 60 pln
    - ~1 rok życia myszki za 6 pln...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 7. Data: 2023-03-24 19:55:49
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <2a6a6c96-ad58-4045-89f9-eaa7d277cfe9n@googlegroups.
    com>,
    s...@g...com says...
> [...]
    zardzewieje.

    > Ten komp tam tez pewnie lekko sie nie ma...

    Tak myslałem ale do przedpołudnia latem tam bywa 40 stopni albo i
    więcej. Baterie w słoiku pewnie by lekko eksplodowały. Mówię o myszce
    bezprzewodowej bo mam ekran obracany do środka i na wewnątrz i tak jest
    obsługiwany. Myszki za 6 zł bezprzewodowej nie widziałem. Najtańszą
    kupiłem w Dino ale za 15 zł. Chyba się z tym pogodzę. Styki klawiatury
    też rdzewieja ale po roku sie nie rozwalają. Noszenie sprzętu co dzień z
    domu jest bez ludzko mówiąc nie wykonalne przez sezon.
    Komputer daje radę wbrew pozorom. Może luty lepsze.
    Dzieki za opinie.

  • 8. Data: 2023-03-25 22:13:58
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 20.03.2023 o 21:42, Gil pisze:
> [...]
    > rdzewiwją i są nie do od ratowania. Pryskałem silikonem albo płynem auto-
    > antykorozyjnym. Jeszcze gorzej bo się psuły.

    To chyba jakiś żart. Kupuje się akumulatorki do ładowania w ładowarce.
    Wiele lat przetrwają, nic nie wylewa i nie rdzewieje.

    --
    animka

  • 9. Data: 2023-03-26 20:41:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Mar 2023 22:13:58 +0100, Animka napisał(a):

    > To chyba jakiś żart. Kupuje się akumulatorki do ładowania w ładowarce.
    > Wiele lat przetrwają, nic nie wylewa i nie rdzewieje.

    Jak zwykle nie na temat.
    Kto tu mówi o zasialnia?
    Problem jest ze stykami od klawiszy.

    Widywałem myszki mające fotodiody i mechaniczne przesłony - one by nie
    zardzewiały. Ale takowe bywały lata temu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2023-03-27 05:01:44
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 mar 2023 o 20:41, Adam pisze:

    > Widywałem myszki mające fotodiody i mechaniczne przesłony - one by nie
    > zardzewiały. Ale takowe bywały lata temu.

    Kontaktronowe też by nie zardzewiały...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'