-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " " <f...@g...pl>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: reczne rotowanie bitmap
Date: Fri, 30 Mar 2012 15:33:36 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 81
Message-ID: <jl4jog$ff6$1@inews.gazeta.pl>
References: <jl3rs6$kbq$1@inews.gazeta.pl> <jl45f9$ss2$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1333121616 15846 172.20.26.236 (30 Mar 2012 15:33:36 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Mar 2012 15:33:36 +0000 (UTC)
X-User: fir
X-Forwarded-For: 31.62.77.130
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196444
[ ukryj nagłówki ]bartekltg <b...@g...com> napisał(a):
> W dniu 2012-03-30 10:45, fir kenobi pisze:
> > powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
> > i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
> >
> > potrzebuje odrysowywac sprite'a na ekranie z rotacjÄ i translacja,
> >
> > mozna to zrobic przez jechanie w petli po calym pixelbuforze sprite'a
> > i poddawaniu kazdego pixele transformacji w stylu
> >
> > cos sin
> > -sin cos
> >
> > (i nawet nie jest to takie wolne) ale przy obracaniu powstajÄ artefakty
> > w postaci deseni czarnych kropek zaleznych od kata, no i moze ew jest
> > jakas znacznie szybsza metoda - (przydalby sie jakis sprytny algorytm na
>
>
> Bo robi sie to odwrotnie.
>
kojarze ze mozna robic odwrotnie - ale odwrotnie tez bedzie niedobrze
- transformacje tysiecy punktow oddzielnie- powinien byc jakis szybki
algorytm - chyba pod linkiem do warsztatu zapodanym wyzej jest cos
ciekawego (jeszcze nie obejrzalem)
> Obliczasz zakres (prostokÄ t) na docelowej bitmapie na jaki przejdzie
> obiekt i iterujesz po tych pikselach. Dla kaĹźdego obliczasz, z ktĂłrego
> miejsca maĹego obrazka pobraÄ kolor.
>
> Przy okazji, bardzo Ĺatwo robi siÄ interpolacje (gdy np z obliczen
> wychodzi wspĂłĹrzÄdna do pobrania 145.6, 45.4 to naleĹźaĹoby wziÄ Ä
Ĺredni
> Ä
> z kilku pikseli), co poprawia jakoĹÄ, uniemoĹźliwia zgubienie
> szczegĂłĹĂłw.
>
> > podobienstwo bressenhama, moze jest jakas metoda nie transformowania
> > kazdego pixela z osobna tylko wykorzystania danych z malego pixelbufora
> > by wyrenderowac obroconego sprite'a szybciej jakby hurtem)
>
> UĹźyj biblioteki. Nawet allegro. W dzisiejszych czasach optymalnym
> rozwiÄ zaniem jest chyba zrzucenie takich rzeczy na GPU.
>
> >
> > tak naprawde transformacj jakiej uzywam by przetransformowac kazdy
> > pixel jest troche bardziej zlozona bo chce miec mozliwosc rysowania
>
> DopĂłki jesteĹ w stanie ja odwrĂłciÄ, nie ma problemu.
>
>
> >
> > jak to poprawic ? (zmiana calego algorytmu na taki
> > ktory nie transformowalby kazdego pixela oddzielnie
> > bylaby wazna, ale przepisanie chocby tego co wyzej
> > na szybsza forme tez by bylo ciekawe)
>
>
> KrĂłtka pÄtla w ktĂłrej nie ma Ĺźadnych wywoĹaĹ funkcji,
> jedynie przerzucanie pikseli.
> WartoĹci sin i cos nie obliczaj w pÄtli, tylko raz przed niÄ .
>
> Dobrze wyznacz przekrzywiony prostokÄ t na obrazie docelowym,
> pÄtla po jednej wspolrzednej w caĹym zakresie, po drugiej, tylko
> to, co potrzeba.
>
> WewnÄtrzna pÄtla powinna iterowaÄ zgodnie z uĹoĹźeniem
> pikseli w pamiÄci.
>
>
> A jak chcesz wydajnoĹci, uĹźyj biblioteki.
> Albo chociaĹź popatrz, jak to napisali w allegro.
>
> pzdr
> bartekltg
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.12 18:18
- 30.03.12 18:20 bartekltg
- 30.03.12 18:27
- 30.03.12 18:37 bartekltg
- 30.03.12 19:10
- 30.03.12 19:59
- 30.03.12 21:23 Michoo
- 30.03.12 21:26 Michoo
- 31.03.12 01:12
- 31.03.12 08:25
- 31.03.12 09:33
- 31.03.12 11:08 yamma
- 31.03.12 11:58 M.M.
- 31.03.12 12:03 Marcin Biegan
- 31.03.12 12:45 M.M.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Grok zaczął nadużywać wulgaryzmów i wprost obrażać niektóre znane osoby
- Can you activate BMW 48V 10Ah Li-Ion battery, connecting to CAN-USB laptop interface ?
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- Ada-Europe - AEiC 2025 early registration deadline imminent
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2025
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- Brednie w wiki - hasło Dehomag
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=