  • Data: 2014-08-07 12:37:49
    Temat: Re: resize foto + "jakas" korekcja
    Od: Krata <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-04 13:18, 1634Racine pisze:

    > w tym sensie jedyny,ze tylko taki skan jest do dyspozycji,a poszukiwanie
    > w swiecie rodziny, by dala fotke [zapewne podobnie "plamiasta"] i
    > optymalne zeskanowanie bedzie drozsze od popularnej wersji wydarzen :)

    "Plamiaste" to są w tej fotce artefakty po JPG'u, zrobionym z dużą
    kompresją i zapisywanie tego w png nic nie zmienia. Łatwo to zauważyć
    oglądając zdjęcie w powiększeniu - widać bloki 8x8 pikseli.Przed
    powiększeniem warto byłoby pozbyć się możliwie wielu artefaktów,
    ponieważ zwiększenie wymiarów powoduje tylko dodanie dodatkowych błędów.
    Zapewne w dowolny sposób zeskanowana fotka byłaby lepsza od tego
    "oryginału".