-
Data: 2009-01-01 14:32:36
Temat: Re: rowy wzdłuż dróg
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "wt" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:gjdbo9$npl$1@inews.gazeta.pl...
> Na potrzeby wojenne drzewa były potrzebne. Można było wycinać i na
> podkładach na drodze układać tory.
Znasz przykład takie zastosowani w praktyce? Bo moim zdaniem to nierealne z
następujących powodów:
- Dopuszczalne nachylenie torów kolejowych jest o wiele mniejsze, niż dróg.
- dopuszczalne promienie skrętu są o wiele ciaśniejsze dla dróg.
- Tych drzew jest za mało. Sadziło się je cirkla co jakieś 50 metrów, co
daje jedno drzewo na 25 metrów. Na takim odcinku potrzebujesz pewnie około
50 podkładów, i to obrobionych na klocek.
- Podkłady robi się z twardego drewna, podczas gdy koło dróg, to bywały
różne gatunki drzew, przykładowo u nas sporo Jarzębiny. Nie za bardzo
wyobrażam sobie podkłady kolejowe z Jarzębiny.
- I tak trzeba było przywieść szyny, bo te rosnąć przecież nie rosły, więc
co za problem przywieźć razem z nimi podkłady.
- Jak sobie zbudujemy tor na drodze, to nie mam drogi, a ta choć może w
początkach kolei miała mniejszą zdolność transportową, to jednak potrzebna
bywała.
? Dawniejsze samochody miały za małe
> możliwości przewozowe. Artyleria z odległości większej niż 5 km również
> nie była zbyt groźna dla kolei. Teraz drzewa przenosi się poza rów, żeby
> było miejsce dla pieszych i rowerów. Najgroźniejsze dla samochodów są po
> jazdy jadące z przeciwka i mające prędkość względną nawet powyżej 300
> kilometrów na godzinę.
Z tym, że te samochody z przeciwka nie zawsze jadą z prędkością względną
300 km/h, a przeważnie są o wiele bardziej elastyczne no i mają zdolność
uniknięcia kolizji poprzez ewentualną zmianę prędkości czy kierunku jazdy.
> Taki rów razem z drzewami zabezpiecza również pola uprawne przed
> rozjeżdżaniem.
Nie przesadzajmy. W odniesieniu do asfaltowych czy utwardzonych w inny
sposób dróg to znaczenie chyba jest pomijalne. Kto by jeździł po polu mogąc
jechać asfaltem.
Najnowsze wątki z tej grupy
- test
- Węże do tlenu medycznego
- Taaaaka ryba
- UE i woda pitna do chłodzenia
- Dlaczego nie skorzystam z promocji -40% na MT w rocznej prenumeracie
- W USA budują pierwszą komercyjną elektrownię fuzji jądrowej
- Ukraińcy uważają polski sys. antydronowy za najlepszy na Świecie, a rząd w III Rzeczy (pospolitej) woli sys. niemiecki
- "Jeden telefon z Waszyngtonu i nasze samoloty nie wystartują" - czyli to co każdy koder wie
- [słabe wiatry powodują - przyp. JMJ] Energetyczny paraliż w Niemczech
- Automat do bondingu IC
- W Polsce powstaje grawitacyjny magazyn energii
- Co to za dziwne "białe namioty" co stawiają je w różnych dziwnych miejscach?!?
- Francuska elektrownia atomowa zamknięta. Powodem "nieprzewidywalny" rój meduz
- "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- Inżynieria odprowadzania skroplin
Najnowsze wątki
- 2025-12-08 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-12-08 Warszawa => Senior Fullstack Developer <=
- 2025-12-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-12-08 NETIA i hasło logowania
- 2025-12-08 Modulacja FM
- 2025-12-08 Modulacja FM
- 2025-12-08 Iran: 28_000 klientów oszukanych na 350 mln. USD = kara śmierci
- 2025-12-07 Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- 2025-12-07 Giełdy samochodowe
- 2025-12-07 Proces Brauna rusza 2025-12-08. Jak zostanie uzasadnione wyłączenie jawności procesu Największego Gaśnicowego?
- 2025-12-07 Re: Najgorszy język programowania
- 2025-12-07 Najgorszy język programowania
- 2025-12-07 #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- 2025-12-06 weto do ustawy o kryptowalutach
- 2025-12-06 Od nowego roku GOTÓWKA będzie jeszcze bardziej ATRAKCYJNA




Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?