  • Data: 2021-09-21 20:29:30
    Temat: Re: rzad buduje tunel
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21/09/2021 17:49, _Master_ wrote:
    > "W sytuacji - Polski - może i mniej by trzeba było się zadłużać, ale
    > rozsądniej gospodarować środkami - ścinając wydatki na administrację,
    > pomoc społeczną, (krótkoterminowo - na czas reform - wojsko i inne
    > służby) - Jeszcze wiele pozycji by się znalazło. Myślę, że do
    > kilkunastu-kilkudziesięciu MLD złotych można byłoby w ten sposób
    > oszczędzić - przykładem może być np. Nowa Zelandia) która ograniczyła
    > wydatki państwa do minimum.
    > Jakbym się uparł i siadł przy tych pozycjach:
    > To nagle by się znalazły pieniądze na reformy...
    > Więc to tak nie jest, że się nie da...

    no i dlaczego to sie nigdy nie dzialo? Komuna upadla w 1989, a do UE
    weszlismy w 2004. przez 15 lat sie dzialo wrecz odwrotnie.

> [...]
    > inną. Żadnych dotacji i grantów dla zagranicznych inwestorów.
    > Zmniejszenie ZUS/ pozbycie się z ZUS składki emerytalnej/ lub jej
    > dobrowolność i możliwość decydowania o odłożonych składkach.
    > Możliwość współdecydowania - o rodzaju aktywów w jakich ZUS ma
    > oszczędzać Twoje środki...(obligacje, akcje, metale, inne...)
    > Obniżenie stawek VAT o 1 % niżej niż mają Niemcy.
    > Potężne wzmocnienie prawa własności - na wzór Amerykański.
    > Odregulowanie gospodarki, nowe prawo geologiczne
    > Wycofanie się dla oszczędności z blokad wzrostu : protokół z Kyoto, i

    przed chwila chciales dzieci nakarmic z publicznych pieniedzy, a teraz
    pierdolisz wrecz na odwrot. 70% ludzi w polsce nie rozumie tego co
    czyta, a ty bys chcial zeby decydowali na co maja isc ich skladki zus.
    powyrywales z kontekstu z roznych systemow i pierdolisz jak nastolatek
    popierajacy konfederacje.

> [...]
    > podwoić, co przy dużym spadku nominalnego i procentowego zadłużania się
    > - doprowadziłoby do jeszcze szybszej możliwości spłacania długu... ->
    > skokowy wzrost PKB, szedł by ze wzrostem wpływów z podatków - mimo ich
    > zmniejszenia.
    > Liczba otwieranych nowych przedsiębiorstw - w Polsce skoczyła by także
    > lawinowo. I liczba inwestycji w Polsce - także.
    >
    > Powiedzmy, że Nad Wisłą - byłaby Kraina Mlekiem i Miodem płynąca...
    > I pewnie z takim poglądem - nie byłbym odosobniony...
    >
    > Tylko momentalnie - bardzo wiele państw chciałoby, aby ten plan spalił

    na 100%, powinienes pisac ksiazki do ekonomii.