  • 1. Data: 2021-09-21 06:41:56
    Temat: rzad buduje tunel
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.onet.pl/informacje/onetszczecin/swinoujs
    cie-andrzej-duda-na-budowie-tunelu/nyt8cpv,79cfc278

    "Andrzej Duda podziękował władzom Świnoujścia, że partycypują w
    kosztach budowy tunelu, "nie zrzucając tego tylko na Skarb Państwa".
    Jednak rząd nie przeznaczył na ten cel ani złotówki. Unia Europejska
    finansuje 85 proc. kosztów inwestycji. Pozostałe pochodzą od
    samorządu."

    No i mam mieszane uczucia.
    Rzad 85% zalatwil? Zalatwil.
    Tunel buduje? Buduje...
    Skladke do Unii placi? Placi.

    Moze tak powinno byc.

    J.

  • 2. Data: 2021-09-21 06:48:44
    Temat: Re: rzad buduje tunel
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.09.2021 o 06:41, J.F pisze:

    > No i mam mieszane uczucia.
    > Rzad 85% zalatwil? Zalatwil.
    > Tunel buduje? Buduje...
    > Skladke do Unii placi? Placi.

    "Inwestorem budowy tunelu w Świnoujściu jest Miasto Świnoujście, a
    GDDKiA pełni rolę inwestora zastępczego"

    Czyli jest to inwestycja samorządowa. Rząd ma z tym tyle wspólnego co
    jakbym postawił sobie dom i jako wykonawcę wybrał państwową firmę - kto
    wtedy buduje dom - ja czy państwo?

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2021-09-21 08:13:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 06:48:44 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > Czyli jest to inwestycja samorządowa. Rząd ma z tym tyle wspólnego co
    > jakbym postawił sobie dom i jako wykonawcę wybrał państwową firmę - kto

    Czy wiec to miasto zalatwilo sobie dotacje unijną?

    No ale GD chyba tam jednak duzo zrobila, bo miasto ... przez
    poprzednie 50 lat jakos tunelu nie zrobilo. Za drogi ?

    A moze po prostu tak bylo prosciej, jesli tunel i dojazdy na gruntach
    miejskich ?

    J.

  • 4. Data: 2021-09-21 10:57:48
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-09-21 o 06:48, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Czyli jest to inwestycja samorządowa. Rząd ma z tym tyle wspólnego co
    > jakbym postawił sobie dom i jako wykonawcę wybrał państwową firmę - kto

    Wszyscy tam cegiełkę dołożyli i się udało pokonać "niedasizm". :-)
    Tylko się cieszyć :-)
    Niemiaszki teraz zaleją nasze wybrzeże...
    T.

  • 5. Data: 2021-09-21 12:42:13
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Zawsze mnie śmieszy jak UEentuzjaści wyliczają cyferki ile to UE nam _DAŁA_

    i te WIELKIE tablice że sfinansowano ze środków...

    Nasze dzieci będą się z tego śmiały jak zobaczą _rzetelny_ bilans pobytu
    Polski w UE.

  • 6. Data: 2021-09-21 13:00:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/09/2021 12:42, _Master_ wrote:
    > Nasze dzieci będą się z tego śmiały jak zobaczą _rzetelny_ bilans pobytu
    > Polski w UE.

    Po drugiej stronie są idioci z dzisiejszej gazety, którzy przeginają
    pałę w drugą stronę udając że tracimy biliardy na UE nie znając podstaw
    ekonomii.

    To kraj skrajnych idiotów spuszczonych z łańcucha. 2+2=-oo albo 2+2=oo.
    Inne rozwiązania są niedopuszczalne.

  • 7. Data: 2021-09-21 13:36:56
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-09-21 o 08:13, J.F pisze:

> [...]
    > poprzednie 50 lat jakos tunelu nie zrobilo. Za drogi ?
    >
    > A moze po prostu tak bylo prosciej, jesli tunel i dojazdy na gruntach

    Prościej i taniej będzie puścić most.
    Można też dać prom i dwie przystanie.
    Tunel jest rozwiązaniem najdroższym więc najwięcej można na boku
    ukręcić.
    I dlatego wybrano takie rozwiązanie.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2021-09-21 15:16:57
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/09/2021 11:42, _Master_ wrote:
> [...]
    >
    > i te WIELKIE tablice że sfinansowano ze środków...
    >
    > Nasze dzieci będą się z tego śmiały jak zobaczą _rzetelny_ bilans pobytu

    Gorzej jakby mialy plakac, ze to co zostalo sfinansowane nigdy by nie
    powstalo. Jeszcze przez dluugi czas bedziemy mieli dodatni bilans w tej
    kwestii, a nie tylko przez pryzmat skladek czlonkowski trzeba na to
    patrzec. Ktos, kto ma dwie lewe rece i nic nie potrafi nie odnajdzie sie
    w zadnym systemie i zawsze sobie znajdzie powod do narzekan - wazne zeby
    inni mieli gorzej ode mnie.

  • 9. Data: 2021-09-21 15:28:13
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-09-21 o 13:36, RadoslawF pisze:

    > Prościej i taniej będzie puścić most.
    > Można też dać prom i dwie przystanie.
    > Tunel jest rozwiązaniem najdroższym więc najwięcej można na boku
> [...]

    Prom to już tam jest, nie wiedziałeś? Chodzi o to, żeby go wyeliminować,
    bo się długo czeka na przeprawę, a w przypadku fal - zamyka.
    Naprawdę sądzisz, że łatwiej wybudować most o wysokości powyżej 50 m niż
    tunel? Dla uzmysłowienia - 50 m to ok. 17 pięter. Estakada do takiego
    mostu kończyłaby się chyba w Niemczech...
    Według przepisów maksymalne pochylenie drogi o prędkości do 70 km/godz.
    to 7%, zatem estakada miałby długość co najmniej 800 m z każdej strony.
    Trzeba by ją wybudować jako obiekt inżynieryjny, bo nie usypiesz takiego
    wału o tej wysokości. Taki obiekt miałby ok. 2 km - to by było tańsze
    niż ten tunel? No i ciekawie wyglądałaby jazda po tak wysokim obiekcie w
    przypadku wiatru, co nad morzem się zdarza...
    Obejrzyj sobie w google np. Londyn, Rotterdam, Amsterdam, Hamburg, kanał
    Kiloński, itd. - wszędzie przed portami nie ma mostów, są tylko tunele
    (ew. promy).
    T.
    Ps. pewnym wyjątkiem jest most Queen Elizabeth II Bridge w Londynie - ma
    jezdnię na wysokości 61 m. Kosztował 120 mln funtów w 1991, kiedy go
    otwierano, w 2019 była to ponoć równowartość 225 mln Ł, czyli jakieś 1,2
    mld zł. Wybudowano go dla ruchu w jedną stronę, bo istniejący obok tunel
    już się zatykał (ruch w jedną stronę jest tunelem, w drugą - mostem).
    Ten most jest ok. 50 km od zatoki, most w Świnoujściu byłby ok. 7 km.

  • 10. Data: 2021-09-21 15:58:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No i Abramsy łatwiej tunelem uciekną za Zachód dzień przed wojną.