  • Data: 2021-08-26 16:40:00
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Robert Magdziarz <r...@r...e-kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 26 sierpnia 2021 o 08:59:13 UTC+2 Maciek Godek napisał(a):
> [...]

    prawdopodobnie zawiera błąd logiczny, ale nie wiem jak ten błąd znaleźć
    > Jedną z metod jest pisanie przypadków testowych. Jeżeli jesteś w stanie wyodrębnić
    ten algorytm do osobnego programu, i uruchamiać z różnymi danymi wejściowymi, to to
    już jest duże ułatwienie.

    > Wówczas jednym z pomysłów, oprócz ręcznego napisania przypadków testowych, byłoby
    też napisanie generatora losowych danych wejściowych, które powinny spełniać
    założenia algorytmu.

    tego się praktycznie nie da zrobić, bo danymi wejściowymi do mojego programu są pliki
    z kodem źródłowym w PHP (program przetwarza programy w PHP)

    > Stąd kolejne pytanie: czy ten "algorytm" jest w miarę scentralizowany (tzn. jest
    jedna funkcja/procedura, która zajmuje się wstawianiem danych do tablicy), czy może
    rozproszony po całym programie?

    algorytm składa się z wielu funkcji w różnych plikach kodu źródłowego

    > W tym pierwszym przypadku byłoby oczywiście łatwiej, ale jeżeli tak nie jest, to
    trzeba by zakasać rękawy i wyszukać wszystkie miejsca w programie, które modyfikują
    tę tablicę.

    > Inna alternatywa byłaby taka, żeby ten algorytm napisać od podstaw, w sposób
    bardziej zdyscyplinowany.