    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: rzadki bład w programie w C++
    Date: Mon, 30 Aug 2021 11:29:29 +0200
    <7...@g...com>
    <6126af7d$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <612a9d2f$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <612bea2d$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@m...lan> <sgi2r6$5j2$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>

    On 30/08/2021 11:11, Maciek Godek wrote:
    > Ludzie generalnie mają swoje przyzwyczajenia. To one są w ostatecznym rachunku
    rozstrzygające
    > dla tego, czy ktoś będzie używał, gita, svna czy zipa; czy wybierze notatnik,
    notepad++, emacsa,
    > vima, VS Code czy jakieś rozbudowane IDE.

    Nie. Nie wybierzesz notatnika, jeśli potrzebujez debugu.

    Nie przyzyczajenia wybierają narzędzia, Potrzeby i dopiero drugorzędnie
    przyzwyczajenia.

    Jesli jest inaczej - nie nadajesz się do zagadnienia bo dobiersz
    narzędzia z klucza religijnego a nie pragmatycznego.

    > Przy tym wszystkim, to są tylko narzędzia. Naprawdę nie ma znaczenia, jakiego
    narzędzia ktoś używa

    Ma zasadnicze. Zaryzykuje, że krytyczne jest czy ktoś używa narzędzia
    pozwalajacego autoformatować kod, czy pisze na odpierdol w notatniku.
    Efekty są w jakości.

    > - liczy się efekt, który potrafi z pomocą tych narzędzi osiągnąć.

    Nie, liczą się też koszty tego efektu, czasem jest to pierwszorzędny cel.

    Atom czy inny wypasiony edytor sformatuje Ci kod w pythonie
    automatycznie. Notatnik nie. Efektem czego będziesz napierniczał
    spacją/tabulacją w notatniku znacznie częsciej, tracąc czas na
    ascii-art. W domu rób co chcesz, choć to głupie. W przypadku firmy -
    nie. Tam napierniczanie spacją kosztuje konkretne pieniądze. Efektem
    czego ludzie z firm przenoszą do domu metodę pracy w której dobieraja
    narzedzie w posób pragmatyczny, do celu.

    > To, że ktoś ma przyzwyczajenia odmienne od Twoich przyzwyczajeń, albo od
    przyzwyczajeń Twoich znajomych,
    > naprawdę nie musi oznaczać - tak jak pisałeś wyżej - że "jest idiotą".

    Nie napisałem tego w kontekście edytorów. Napisałem to w kontekście
    dyskusji wybrania nagłupszego rozwiązania i stawiania go w szeregu z
    resztą świata, całkiem na poważnie. Jak ZIPy.

    > Podobnie, nie każdy musi mieć ochotę na "absurdalnie prostego jednego apt-geta,
    > dwa pliki konfiguracyjne i trzy polecenia w konsoli" - tym bardziej,
    > że niewykonywanie tych czynności zawsze będzie nieskończenie prostsze (pomijając
    > nawet tę kwestię, że na czymś tego "apt-geta" trzeba wykonać).

    Możesz na windowsie uzyć apt-get, nit nie broni, nawet wspierają.

    Masz ciekawe podejście: aby uzyskać duży zysk trzeba coś robić i to jest
    straszliwy problem "bo przyzwyczajenia". Serio, myslisz że dobry
    programista to jest ten co ma "przyzwyczajenia" i preferuje je nad
    rozwiązania optymalne?

    Poświęcając koło 5 minut dostajesz nieskończoną ilośc ficzerów których
    nie ma bez tych 5 minut. Kto rozsądny będzie cały czas pracował na długu
    technologicznym w narzedziach, bo mu szkoda 5 mintut raz w życiu na
    postawienie serwera?

    > Właściwie to bardzo żałuję, że poruszyłem w tym wątku temat gita.

    Nie żałuj, dzięi temu dowiedzieliśmy ile religii jest w tym temacie, a
    ile faktów.

    > Osobiście uważam, że to jest narzędzie bardzo pomagające w porządkowaniu
    > zmian, które wprowadza się do kodu.

    Cieszymy się. Nikt z tym nie dyskutuje, może poza Maciejem, ale jego
    odmrozili przed chwilą i jeszcze się nie zorientował który rok mamy.

    > - ilość gówna, jakie się przy tej okazji wylewa, jest katastrofalna.

    Ilość gówna jest adekwatna do poziomu dyskutowania z okolic "svn do do
    bani bo mi się długo branche robiły" i tym podobe debilizmy. Jak się nie
    zareaguje na to, to potem zostaje, przysycha i na koniec ludzie czytaja
    w necie że git dobry, svn nie bo jakiś ktoś na usenecie tak powiedział i
    nikt go nie kopnął w tyłek, odruchowo, za bredzenie.