    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 30 Aug 2021 02:53:07 -0700 (PDT)
    <7...@g...com>
    <6126af7d$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <612a9d2f$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <612bea2d$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@m...lan> <sgi2r6$5j2$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <sgi8ds$5rs$1@dont-email.me>
    Subject: Re: rzadki bład w programie w C++
    From: Maciek Godek <g...@g...com>

    poniedziałek, 30 sierpnia 2021 o 11:29:34 UTC+2 heby napisał(a):
    > Nie. Nie wybierzesz notatnika, jeśli potrzebujez debugu.

    Faktycznie. Wtedy użyjesz debuggera.

    Podobnie, notatnik nie skompiluje ci Twojego kodu źródłowego. Do tego jest
    kompilator.

    Ale po co tracić czas na równie błyskotliwe obserwacje?

    > Nie przyzyczajenia wybierają narzędzia, Potrzeby i dopiero drugorzędnie
    > przyzwyczajenia.

    Dokładnie. Więc jeżeli ktoś używa Notatnika zamiast Atoma, to najwidoczniej Notatnik
    spełnia jego potrzeby.

    > Jesli jest inaczej - nie nadajesz się do zagadnienia bo dobiersz
    > narzędzia z klucza religijnego a nie pragmatycznego.

    Stwierdzenie trochę od czapy. Jeżeli Twoje narzędzia okażą się skuteczne, to to były
    "wystarczająco dobre narzędzia".
    W ostatecznym rozrachunku liczy się to, czy rozwiązałeś problem.

    W posiadaniu przyzwyczajneń nie ma nic religinego. Natomiast atakowanie cudzych
    narzędzi bez jakiegokolwiek kontekstu to zwykła forma prymitywnej mentalności
    plemiennej.

    > Ma zasadnicze. Zaryzykuje, że krytyczne jest czy ktoś używa narzędzia
    > pozwalajacego autoformatować kod, czy pisze na odpierdol w notatniku.
    > Efekty są w jakości.
    > Nie, liczą się też koszty tego efektu, czasem jest to pierwszorzędny cel.
    >
    > Atom czy inny wypasiony edytor sformatuje Ci kod w pythonie
    > automatycznie.

    Akurat w Pythonie nie da się sformatować kodu automatycznie.

    Notatnik nie. Efektem czego będziesz napierniczał
    > spacją/tabulacją w notatniku znacznie częsciej, tracąc czas na
    > ascii-art. W domu rób co chcesz, choć to głupie. W przypadku firmy -
    > nie. Tam napierniczanie spacją kosztuje konkretne pieniądze.

    Ani napierniczanie spacją, ani automatyczne wcinanie, nie jest czymś, co by
    interesowało jakąkolwiek firmę.

    Firmę interesuje to, czy pracownik w określonym czasie wywiązuje się ze swoich
    obowiązków.

    przyzwyczajeń Twoich znajomych,
    > Nie napisałem tego w kontekście edytorów. Napisałem to w kontekście
    > dyskusji wybrania nagłupszego rozwiązania i stawiania go w szeregu z
    > resztą świata, całkiem na poważnie. Jak ZIPy.

    Owszem, napisałeś to w kontekście wyboru narzędzi.

    > Możesz na windowsie uzyć apt-get, nit nie broni, nawet wspierają.
    >
    > Masz ciekawe podejście: aby uzyskać duży zysk trzeba coś robić i to jest
    > straszliwy problem "bo przyzwyczajenia". Serio, myslisz że dobry
    > programista to jest ten co ma "przyzwyczajenia" i preferuje je nad
    > rozwiązania optymalne?

    Jaki "duży zysk"? Postawienie serwera svn to "duży zysk"?
    W przypadku gita nie muszę stawiać żadnego serwera.
    I to nie tylko to, że mogę np. użyć githuba, który już stoi,
    ale mogę też lokalnie synchronizować repozytorium z tym
    na pendrivie, gdybym chciał. Bez żadnego serwera.

    > Ilość gówna jest adekwatna do poziomu dyskutowania z okolic "svn do do
    > bani bo mi się długo branche robiły" i tym podobe debilizmy. Jak się nie
    > zareaguje na to, to potem zostaje, przysycha i na koniec ludzie czytaja
    > w necie że git dobry, svn nie bo jakiś ktoś na usenecie tak powiedział i
    > nikt go nie kopnął w tyłek, odruchowo, za bredzenie.

    O rety, i co wtedy? I wtedy ludzie zaczynają myśleć, że "git jest lepszy od svn"?
    I używają gita zamiast svna?
    I ludzie przywyczajeni do svna nie mogą tego nieść, bo im "git blame" zabiera za dużo
    czasu na ich jednoosobowym projekcie?