  • Data: 2021-01-13 18:36:36
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13/01/2021 17:04, Myjk wrote:
    > Wed, 13 Jan 2021 16:58:04 +0000, K

    > Tak tak, ponoć z lodówkami i pralkami jest to samo. Słyszę to od lat 30
    > już. To jakim cudem moje dwie lodówki śmieciowej marki LG pracują już
    > odpowiednio 16 i 18 lat bezawaryjnie? To samo ze zmywarkami i pralkami, już
    > dawno po gwarancji a te łajzy nadal działają!Klimatyzator też już 12 lat
    > działa, a sam go instalowałem i serwisu (poza czyszczeniem) na oczy nie
    > widział. W smarkfonie zasintaliłem sobie apkę żeby mi wyłączała tel przed
    > 20% i nie ładowała wyżej jak 80%, fakt, skróciło mi użytkowanie sprzętu,
> [...]

    To ciekawe, bo mi np. po 8 latach padla zmywarka Electroluxa (plytka
    sterujaca), piekarnik SMEG po 8 latach poprosil o wymiane grzalki, a i
    wentylator ostatnio slychac, lodowka SMEG tez zaczela byc glosna i juz
    nie chlodzi tak jak wczesniej. Owszem pamietam czasy pralek Polar, ktore
    faktycznie dzialaly po 15 lat, ale samochod z coraz bardziej
    skomplikowana bateria to nie jest prosty sprzet AGD, ktory znamy od
    dziesiecioleci i ktory kazdy musi miec w domu. Producenci aut sa pod
    kreska i pod presja wiec musza sprzedawac duzo i czesto.

    https://www.theguardian.com/money/2020/nov/09/vw-rep
    air-bill-passat-gte-warranty

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-7527339/Nis
    san-Leaf-owner-Phillip-Carlson-charged-33-000-new-ba
    ttery-2012-electric-car.html

    https://www.autonews.com/sales/nissan-leaf-buyers-de
    alers-worry-about-replacing-worn-out-cells

    https://www.bbc.co.uk/news/business-44575399

    I nie pisz, ze mozna tak czy inaczej uzytkowac aby wydluzc oszczednosc
    bo nie zawsze jest to mozliwe przez caly okres uzytkowania, a poza tym
    jak widac i tak mozesz miec pecha.