  • Data: 2021-01-14 22:56:11
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.01.2021 o 21:38, m4rkiz pisze:

    > Masz szczęście.
    >
    > W 2014 wróciłem do Polski i kupiłem mikrofalę, pralkę, lodówkę,
    > piekarnik, płytę indukcyjną i zmywarke. Wszystko z electroluxa bo
    > promocja jakaś była.
    (...)
    > tak że na 6 sprzętów tylko jeden nie wymagał naprawy, dwa kolejne
    > zostały naprawione - jeden na gwarancji drugi po, trzy zakończyły żywot
    > w ciągu trzech lat od końca gwarancji bo ich naprawa była nieopłacalna

    1. płyta indukcyjna. sam sobie wybrałeś problem. coś jak dwumasa i fap w
    dieslu
    2. ile spędziłeś czasu na przeglądaniu internetu zanim wybrałeś model?
    Były komentarze, czy to był nowy produkt. nie kupuje się auta z wadami
    wieku niemowlęcego. a sprzęt rtv?
    3. jeśli masz (musisz, chcesz) mieć tyle przedmiotów które mogą się
    popsuć, ogarnij sobie jakąś lokalną złotą rączkę, która Ci to będzie
    naprawiać. Tak jak mechanik od auta. dobry... powinien być, ale
    ważniejsze żeby był uczciwy, żeby Cię nie naciągał i miał czas gdy
    wystąpi problem

    Teraz moja wzruszająca historia. kupiłem kocioł co aristona na promocji.
    co prawda działał 5 lat, ale gównianie zabezpieczony silnik tak siał po
    instalacji, ze spierdzielił elektronikę pieca. wyrok: wtedy 700zł bez
    papierów, po taniości. zawiozłem płytę główną do ogarniętego
    elektronika, za 50zł plus flaszka ogarną temat, pozwolił patrzeć na
    ręce. opisałem przypadek na elektrodzie, ludzie dziękują wylewnie za
    opis jak zepsutą płytę naprawić jedną diodą za 50 groszy. Pralka mi
    wytrzymała 18 lat, została wyrzucona jako sprawna, bo nie pasowała do
    łazienki w mieszkaniu. kupiłem nową? Absolutnie nie. kupiłem za 350zł
    starą, naprawioną przez gościa który.... z tego żyje. rok gwarancji i
    nieograniczone w czasie naprawie. sprzedaje tylko takie pralki które
    można naprawiać. lodówka - 22 lata. kuchenka, nie wiem, stała na
    mieszkaniu które kupiłem. kocioł co - termet, naprawialny. odkurzacz -
    też ze 20 lat, zelmer, naprawialny. Robot kuchenny - bosch, naprawialny
    i właśnie sobie przypomniałem że też coś mechanicznego było nieteges z
    przełącznikiem. naprawiłem sam, nie pamietam szczegółów.
    To wszystko. szczęście? nie. czytanie, nie łykanie promocji. wielu ludzi
    stwierdzi że nie chce im się czytać, wolą kupić na chybił trafił - ich
    kasa ich decyzja nic mi do tego. ale jeśli tak robi większość - dramat.
    Bo producenci dostosowują się do nich.

    ToMasz

    Ps. jeszcze jeden "tip" życiowy. mam ubezpieczenie mieszkania z
    wykupionym ubezpieczeniem wszelkiego sprzętu elektronicznego od
    przepięcia. mieszkam na ostatnim piętrze i czasami się zdarza że w
    czasie burzy coś umrze. Ale to ewidentnie, strzały, błyski dym. średnio
    raz na 10 lat korzystam z tego ubezpieczenia.