    Subject: Re: samochody, energia, wodór
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5fff0860$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <1v23jbadwxuor$.dlg@myjk.org>
    <5fff5b0e$0$518$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <60005b62$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <9965994476$20210115003335@squadack.com>
    <6001b30b$0$499$65785112@news.neostrada.pl> <1x8pfcebje0ra$.dlg@myjk.org>
    <6002bd5e$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtuert$gfu$1$Cav@news.chmurka.net>
    <600306f4$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtv1so$s41$1$Cav@news.chmurka.net>
    <60031937$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtvcv6$2qb$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sat, 16 Jan 2021 23:18:35 +0100

    W dniu 2021-01-16 o 19:57, Cavallino pisze:

    > Żeby nie było że się nie da:
    >
    > Wyjazd z Wrocławia, naładowanym autem w 100%.
    > Pierwsze ładowanie gdzieś w okolicach Katowic, z godzinę, naładuje się
    > do 80-90%.
    >
    > Drugie np. w Tarnowie, podobnie, chyba że prądu będzie na tyle, że
    > stwierdzisz iż dojedziesz do Dębicy.
    >
    > Trzecie w Łańcucie, bo to ostatnia ładowarka po drodze.
    > Tu już trzeba by trochę dłużej, żeby mieć zapas na jazdy lokalne.
    > Do Tarnopola masz jakieś 40 km, więc wystarczy i na dojazd i na 100 km
    > jazd lokalnych.

    O której musisz wyjechać, żeby zdążyć na ten pogrzeb na 13.00?
    Ile trwa przelot tych kilkuset kilometrów?
    Tam jest 480 autostradą i z 50km lokalnymi dojazdu do celu.

    > Przez noc uzupełnisz spokojnie całą baterię, jak instalacja w miarę
    > dobra i przejdzie 16A, to i przez pół nocy.

    No to może być problem, bo to wiejska chałupa.
    Tam suszarka do włosów może wywalać korki.
    Ale może mają jakieś gniazdko do bojlera na 16A

    > W przypadku Niro/Soul/Kona/Ioniq z dużymi bateriami, czasy ładowania
    > redukują się o połowę, bo one potrafią użyć ładowarek 100 kW - i takich
    > by trzeba szukać po drodze.
    > Ilość ładowań też spada o połowę, a przy wolnej jeździe, nawet jest
    > szansa naładować się po drodze tylko raz, w Rzeszowie albo Łańcucie.

    Co oznacza "przy wolnej jeździe" na autostradzie?
    Ostatnio jechałem z awarią z Niemiec i odcinało mi obroty,
    to maksymalnie mogłem 100-110km/h pociągnać.
    Na autostradzie to trochę mordęga.

    > Chyba godzina poświęcona wtedy na doładowanie w trasie ma sens, prawda? ;-)
    >
    > Wygoda auta z dużym zasięgiem jest dużo większa w takich warunkach, ale
    > cena auta też - o 50%.
    > Albo i o 100%

    Jak będę kupował małe, to najtańsze,
    używane zasięg do 200km by wystarczył.
    Dalej niż do Kalisza czy Dusznik tym z Wrocławia nie wyjadę.
    Jak bym się zdecydował na duże, to raczej nowe
    do 150 tys. ale wtedy musi być do wszystkiego.