  • Data: 2021-01-19 10:47:08
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-19 o 07:23, Cavallino pisze:

    > Stwierdzam fakt.

    Na tej samej zasadzie ja mogę stwierdzić,
    że Ciebie opłaca jakieś inne lobby.

    > To Ty się głupio zachowujesz.
    > Myślisz, że ktokolwiek jeszcze daje się nabierać na ten Twój trolling?

    No właśnie Ty się głupio zachowujesz samym uważaniem
    tego za trolling.

    > Koncerny paliwowe, producenci ice, którym bardzo nie w smak przesiadka
    > na elektryki, generalnie ci sami, którzy opłacają innych trolli.
    > Pewnie część z nich robi to sama z siebie, dla nich to tacy pożyteczni
    > idioci (zawistni wielbiciele pasków w tedeiku), ale nie ma wątpliwości,
    > ze druga część trolluje na zamówienie.

    Koncerny paliwowe, to się szybko przestawią na
    przerób ropy na coś innego, producenci ICE to też w większosci producenci EV
    i jak zobaczą, że na EV też można zarobić, to zaczną to robić.
    A swoją drogą ja nie mam wrażenia, że Ciebie ktoś opłaca.

    > Albo na 12.
    > Albo na 15, względnie 20.
    > Zawsze by Ci było źle.

    Kieruję się swoją wygodą.

    > Oczywiście że można się podpiąć na 2h i sobie iść.
    > Większość elektryków na AC nie naładuje się do pełna w tym czasie.

    Owszem w materiałach reklamowych widzę zwykle:
    czas ładowania ok 1 godz - do 80%
    Czyli do pełna z definicji się nie ładuje.

    > Czasem też tak można.
    > Można też zostawić karteczkę za szybą z telefonem, a gniazdo odblokować
    > zdalnie.
    > Wszystko zależy od typu złącza i auta.

    O widzisz, to jakiś plus dla elektryka.
    Można to załatwić jednak z zachowaniem wygody kierującego.
    Na stacji benzynowej ludzie też się nauczyli, że tankują,
    przeparkowują a potem idą do kibla czy do baru.

    > I jesteś w 100% przekonany, ze już o tym nie było pisane kilka miesięcy
    > temu, czy znowu kłamiesz, że dowiedziałeś się wczoraj?

    Może i było - nie wiem.
    Nie czytam wszystkich watków o EV.
    Ja się dowiedziałem z tego wątku.
    Mnie interesuje tylko to co by mnie bezpośrednio w
    eksploatacji EV dotkneło. Nie czytam wszystkiego tutaj
    i nie śledzę szczególnie e-for i witryn e-coś tam.
    Czytam tylko wtedy jak szukam jakiejś informacji o EV.
    Ale to bardziej o samych samochodach a nie ma tam informacji
    od kuchni takich jak Ty np jesteś w stanie podać.

    > Bo to Ty chcesz ładować mieszkając w bloku?

    Nie za każdą cenę.

    > Aha.
    > Nie liczyłeś, nie wiesz nawet że tak się da, nie masz pojęcia o czy
    > gadasz, ale wiesz że się nie zwróci.
    > Innym się jakoś opłaca, tylko Tobie nic i nigdy.
    > Oczywiście nie licząc ice.

    Innym się opłaca?
    Pokaż mi zatem jakąś ładowarkę wewnątrz blokowiska?

    > To co to jest innego, jeśli nie zwykły hejt?

    Może Positivum by pomogło?

    > No tak, bo ktoś powinien też Tobie to kupić, tak jak tą ładowarkę? ;-0

    Skąd taki wniosek?
    Po prostu ceny są dla mnie nieodpowiednie.
    Przekalkulowałem, że mi się nie opłaca.
    Ty też nie ładujesz się na pukntach gdzie
    trzeba płacić 10zł/kWh i za czas postoju 10zł/godz.

    > Ile kosztowałby Cię za prąd.

    Podałem konkretną cenę ile kosztowałby mnie prąd.
    W opisach eksploatacji samochodów podaje się ładowanie
    na tych ładowarkach publicznych - często za darmo,
    ale jest to zapewne przejściowa sytuacja.
    Po kliknięciu w googlach dostaję wynik, że:
    "W przypadku wykorzystania szybkiej ładowarki, za jedną kWh naliczana
    będzie opłata 1,89 zł z VAT" Ostatnio - tu był watek o Orlenie, że
    wprowadza opłaty -
    sprawdziłem w sieci, że 1,43 zł za 1kWh (w szybszych ładowarkach nawet 1,99)
    plus postój ponad iles minut.

    Jako alternatywę podaje się ładowanie samodzielnie w domu
    najczęsciej prawie za darmo, bo niby pradem ze słońca
    czy w nocnej taryfie. W obu tych wypadkach będzie
    to cena rzędu 0,3zł za 1kWh.

    Ale ja mieszkam w bloku więc te ceny są nierealne dla mnie.
    Realną ceną będzie dla mnie naładowanie się samodzielnie za te ok 0,9 brutto
    Bo do tego mam dostęp bez problemu i w odpowiadającym mi czasie.
    Jadę do pracy-podpinam auto -kończe robotę -odpinam.

    > Nie o tym była mowa.

    Właśnie o tym.

    > I słusznie, bo tego nie robię.
    > W przeciwieństwie do Ciebie.

    A ja nie uważam, że Tobie płacą koncerny od EV.
    Po prostu ścierają się dwie opcje.

    > Po prostu wiem ile kosztuje w Polsce prąd.

    Ile kosztuje Ciebie.
    Ja pokazałem inne rachunki i jestes wobec tych wartości
    bezsilny i dlatego jęczysz, że hejt?