  • Data: 2021-01-19 11:17:39
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19-01-2021 o 10:47, cef pisze:

    > Na tej samej zasadzie ja mogę stwierdzić,
    > że Ciebie opłaca jakieś inne lobby.

    Jest różnica, pomiędzy opisywaniem czegoś z czego jest się zadowolonym,
    a hejtem czegoś czego się nie ma, nie miało, pewnie mieć nie będzie, a
    do tego nie ma się nawet o tym pojęcia...

    Choćby taka, że hejt i tego typu trolling to zło.

    > Koncerny paliwowe, to się szybko przestawią na
    > przerób ropy na coś innego,

    Oczywiście.
    Arabowie np. będą sprzedawać piasek z pustyni. ;-)

    >producenci ICE to też w większosci
    > producenci EV >  i jak zobaczą, że na EV też można zarobić, to zaczną to robić.

    No właśnie mają interes w tym, żeby tego nie robić, bo więcej zarabiają
    na ISTNIEJĄCYH ice i nie muszą inwestować grubej kasy w coś na czym
    można się przejechać z braku doświadczenia (tak jak VW w ID3).

    Więc robią wszystko, żeby w ten proces włożyć kij w szprychy tego
    procesu, z opłacaniem trolli włącznie.

    > Owszem w materiałach reklamowych widzę zwykle:
    > czas ładowania ok 1 godz - do 80%
    > Czyli do pełna z definicji się nie ładuje.

    W 1 h nie.
    Ale generalnie to pr-owa informacja i nie tu tkwi haczyk, gdzie się
    Tobie wydaje.

    Po prostu od 80 do 100% trwa to dłużej niż 0-80%, do tego nie jest
    zalecane i rzadko kto z tych powodów tak ładuje.
    Więc żeby nie straszyć czasem, podają tylko czas ładowania do 80.
    Ładniej to wygląda w folderach.

    > Może i było - nie wiem.
    > Nie czytam wszystkich watków o EV.
    > Ja się dowiedziałem z tego wątku.

    Ale przeprosisz ładnie, gdy znajdę, że jednak już i Ty na ten temat
    gardłowałeś?

    > Nie za każdą cenę.

    Ale nadal piłeczka jest po Twojej stronie.
    Całość można ukryć w zamykanej skrzynce w stylu zwykłej skrzynki
    elektrycznej.

    > Innym się opłaca?
    > Pokaż mi zatem jakąś ładowarkę wewnątrz blokowiska?

    W jaki sposób mam Ci pokazać?
    Szukałeś i nie znalazłeś, czy liczysz że ktoś znowu coś zrobi za Ciebie,
    a Tobie pozostanie przypieprzenie się np. do koloru?

    Ja wiem kto i gdzie to postawił, bo sytuacja była opisywana nieraz na
    forach o ev.
    Jakbyś naprawdę był zainteresowany elektrykiem, to też byś to już czytał.

    > Może Positivum by pomogło?

    Prędzje laxigen, żebys nie miał czasu na hejt tutaj.

    > Skąd taki wniosek?
    > Po prostu ceny są dla mnie nieodpowiednie.
    > Przekalkulowałem, że mi się nie opłaca.

    I dopóki nic się nie zmieni, w Twoich kalkulacjach możesz zaprzestać
    pisania o ev.
    Kup sobie 10 letniego diesla i nie truj.

    > Ty też nie ładujesz się na pukntach gdzie
    > trzeba płacić 10zł/kWh i za czas postoju 10zł/godz.

    Bo wcześniej zainwestowałem we własny dom, własny garaż i własną
    fotowoltaikę.
    A jak mieszkałem w bloku, to też miałem wykupiony garaż 200 m dalej.

    Więc nie płaczę, ze ktoś mi nie chce tego dać za darmo.

    Tak to już w życiu jest, że żeby wyjąć, najpierw trzeba włożyć.

    > Podałem konkretną cenę ile kosztowałby mnie prąd.

    Nie - podałeś ceną którą musisz zapłacić energetyce, nic nie robiąc, ale
    to nie był Twój koszt tego prądu.

    > W opisach eksploatacji samochodów podaje się ładowanie
    > na tych ładowarkach publicznych - często za darmo,
    > ale jest to zapewne przejściowa sytuacja.
    > Po kliknięciu w googlach dostaję wynik, że:
    > "W przypadku wykorzystania szybkiej ładowarki, za jedną kWh naliczana
    > będzie opłata 1,89 zł z VAT"  Ostatnio - tu był watek o Orlenie, że
    > wprowadza opłaty -
    > sprawdziłem w sieci, że 1,43 zł za 1kWh (w szybszych ładowarkach nawet
    > 1,99)
    > plus postój ponad iles minut.

    Ano - właśnie tyle już kosztują Orleny we Wrocławiu.

    > Jako alternatywę podaje się ładowanie samodzielnie w domu
    > najczęsciej prawie za darmo, bo niby pradem ze słońca
    > czy w nocnej taryfie. W obu tych wypadkach będzie
    > to cena rzędu 0,3zł za 1kWh.
    >
    > Ale ja mieszkam w bloku więc te ceny są nierealne dla mnie.

    Są realne, ale musisz najpierw zainwestować.

    > Realną ceną będzie dla mnie naładowanie się samodzielnie za te ok 0,9
    > brutto

    Czyli realnie 0,6.
    Tak jak dla każdego w tym kraju innego w taryfie G11.

    > Właśnie o tym.

    Jak sam piszesz powyżej - nie.

    > A ja nie uważam, że Tobie płacą koncerny od EV.
    > Po prostu ścierają się dwie opcje.

    Nie - ja piszę jak jest, a Ty hejtujesz.
    To nie jest inna opcja, to po prostu trolling w złych intencjach.

    Inaczej nie wchodziłbyś w ogóle na wątki o ev, bo by Cię to nie
    interesowało, bo jak sam stwierdziłeś, nie kalkuluje Ci się.

    Nie.
    Każdy w tym kraju może płacić za prąd 0,6 zł.
    A czy zrobi to poprzez taryfę dla gospodarstw domowych, czy poprzez
    taryfę dla firm, w której wrzuci to sobie w koszty, to bez znaczenia - w
    obu przypadkach realnie zapłaci tyle samo.

    Można też taniej, na darmowych ładowarkach, ale to wymaga czasu i zmiany
    sposobu myślenia.
    Jak kogoś nie stać ani na jedno, ani na drugie, to jeździ paskiem w
    dieslu i nie zawraca gitary.