    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ściąganie izolacji ze skrętki UTP
    Date: Tue, 31 Jan 2023 02:59:14 +0000 (UTC)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > Ściśle: chodzi o ściąganie izolacji z przewodu, bo ściąganie izolacji z
    > kabla to raczej problemu nie sprawia, bo są do tego narzędzia.

    Ściągaczką do izolacji, ale pod odpowiednim kątem -- za duży i przewód
    przejdzie razem z izolacją (bo jest cieńszy od izolacji), za mały i
    przewód się utnie. Da się wyćwiczyć.

    Ewentualnie cążkami bocznymi, ale z odpowiednią siłą nacisku, tak żeby
    nie przecięły izolacji, ale nacięły ją na tyle, żeby dało się ją zerwać.
    Też do wyćwiczenia.

    Ewentualnie po takim ściągnięciu, jeśli drucik jednak lekko się natnie,
    możesz go podgrzać lutownicą, co sprawi, że pozostała część izolacji
    trochę się cofnie i będzie można go uciąć w naciętym miejscu.

    Jak byłem młodszy, to zdejmowałem taką izolację zębami, ale teraz się boję
    o zęby (choć technicznie dalej by się w takim zastosowaniu sprawdziły, w
    sumie nawet doskonale -- izolację przetną, drutu nie ruszą).

    --
    Siedzi zajączek i wyciska cos z policzka. Podbiega sarenka i pyta:
    - Wyciskasz pryszcza?