    From: "Sempiterna" <r...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: sferia a telefony cdma
    Date: Mon, 2 Feb 2009 22:52:55 +0100

    Użytkownik "Krzysztof Drewicz" <h...@w...gdzies.tam> napisał w
    wiadomości news:slrngoc69j.18d.hunter@little-witch.gdzies.tam..
    .

    > RIM-Lock :)
    >
    > Kupując telefon należy zapytać czy ma on blokadę uniemożliwiającą
    > pracę
    > w innych sieciach. Nie wiem też czy Sferia się na to oficjalnie
    > zgadza,

    Nie widziałem, by protestowali.
    Zresztą, kupuje się startera prepaid, byle pasmo się zgadzało i protokół
    oczywiście...

    > istnieją narzędzia pozwalające operatorowi na sprawdzenie z jakiego
    > aparatu korzystasz, może za pół roku powiedzą 'halo, ale ten aparat
    > nie
    > był u nas kupiony i do usłyszenia jak Pan kupi od nas'.

    Nic takiego nie widziałem na stronach Sferii.
    Ale poszukam...
    http://www.sferia.pl/56,45,regulamin_swiadczenia_usl
    ug_telekomunikacyjnych_nomadic_na_karte.html
    Niestety, mogą sie pluć...:

    § 8 pkt.3
    Użytkownik powinien korzystać z Usług przedpłaconych i Telefonu CDMA w
    sposób nie powodujący zakłóceń w działaniu Sieci Dostawcy Usług, a w
    szczególności nie powinien korzystać z Telefonów CDMA nie spełniających
    wymogów wynikających z obowiązującego prawa, korzystać z Telefonu CDMA i
    Usług przedpłaconych poza zasięgiem Sieci Dostawcy Usług oraz korzystać
    z Usług przedpłaconych poza Strefą numeracyjną.

    § 10 pkt.2 (to niby pamiętać trzeba, ale już nieraz jechałem,
    przejeżdżając po kilka kilometrów komunikacją i nic nie zrywało)
    Dostawca Usług świadczy a Użytkownik korzysta z Usług przedpłaconych
    przy zapewnieniu stacjonarności podczas realizacji połączenia, co
    oznacza, że w trakcie trwania jednego połączenia możliwe jest nieznaczne
    przemieszczanie się Użytkownika w obrębie maksymalnie trzech
    sąsiadujących ze sobą stacji bazowych, co odpowiada obszarowi o
    promieniu ok. 500 m, w stosunku do miejsca, w którym zostało rozpoczęte
    połączenie - ,,Strefa dozwolonego zasięgu" (Wariant nomadyczny).

    § 11 pkt.2 (to najważniejsze...)
    Użytkownik zobowiązuje się korzystać z Usług przedpłaconych Dostawcy
    Usług jedynie przy użyciu zakupionego od Dostawcy Usług Telefonu CDMA, w
    miejscach znajdujących się w zasięgu Sieci Dostawcy Usług oraz w zasięgu
    Strefy numeracyjnej.

    § 12 pkt.3 (w drugą stronę też tak nie za halo...)
    Użytkownik jest zobowiązany do korzystania z Telefonu CDMA, nabytego
    uprzednio od Dostawcy Usług, wyłącznie w miejscach znajdujących się w
    zasięgu działania Sieci Dostawcy Usług oraz w zasięgu Strefy
    numeracyjnej.

    § 11 pkt.7 (straszą, że się wypną, hehe...)
    Dostawca Usług nie ponosi odpowiedzialności za brak działania lub
    nienależyte działanie zakupionego od Dostawcy Usług Telefonu CDMA w
    przypadku, gdy Użytkownik korzysta z Telefonu CDMA w sposób niezgodny z
    jego przeznaczeniem, w sposób niezgodny z instrukcją obsługi przekazaną
    Użytkownikowi przy jego zakupie, lub gdy Użytkownik korzysta z Telefonu
    CDMA w miejscu znajdującym się poza zasięgiem działania Sieci Dostawcy
    Usług lub poza zasięgiem Strefy numeracyjnej.

    § 14 pkt.2...
    Dostawca Usług może ograniczyć lub zawiesić świadczenie Usług
    przedpłaconych, jeżeli Użytkownik uporczywie narusza warunki Regulaminu
    albo podejmuje działania utrudniające lub uniemożliwiające świadczenie
    lub korzystanie z Usług przedpłaconych, w szczególności:
    ppkt.3
    gdy działa na szkodę Dostawcy Usług lub innych Użytkowników lub gdy
    używa Karty RUIM o parametrach niezgodnych z określonymi w § 1 ust. 9
    Regulaminu lub używa Karty RUIM korzystając z kradzionego, nie
    homologowanego lub nie posiadającego certyfi katu zgodności z
    zasadniczymi wymaganiami Telefonu CDMA.

    § 24 pkt.1...
    Dostawca Usług może zaprzestać świadczenia Usług przedpłaconych oraz
    jednostronnie rozwiązać Umowę z Użytkownikiem, bez odszkodowania i bez
    zachowania okresu wypowiedzenia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego
    paragrafu, w przypadku:
    ppkt.3 (straszą groźnie...)
    stwierdzenia, że Użytkownik używa Kartę RUIM o parametrach niezgodnych z
    określonymi w § 1 ust. 9 Regulaminu lub używa Karty RUIM korzystając z
    kradzionego, nie homologowanego lub nie posiadającego certyfikatu
    zgodności z zasadniczymi wymaganiami Telefonu CDMA;

    Chociaż ze starym terminalem jeździłem tu i ówdzie, i ani nie zrywalo,
    ani nikt się do mnie nie odezwał... Może patrzą, czy ktoś nie przegina,
    a już jak ostro pojedzie, to zrobią wypinkę i "tam w regulaminie
    stoi..."?

    --
    D4