  • 1. Data: 2009-02-01 19:40:11
    Temat: sferia a telefony cdma
    Od: "electro spiro contra zanzarra" <s...@g...pl>

    witam!
    jak wiadomo sferia działa w cdma. ta technologia jest uzywana w m.in. japonii.
    czy w zwiazku z tym telefon sprowadzony z kraju kwitnacej wisni (lub usa)
    zadziała z kartą rim która sprzedaje sferia? czy jest jakiś niuans który
    uniemożliwi dzialanie kart sferii w tego typu sprzęcie?

    z góry dziękuje za odzew

    spiro

  • 2. Data: 2009-02-01 21:50:43
    Temat: Re: sferia a telefony cdma
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-02-01, electro spiro contra zanzarra <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zadziała z kartą rim która sprzedaje sferia? czy jest jakiś niuans który
    > uniemożliwi dzialanie kart sferii w tego typu sprzęcie?

    RIM-Lock :)

    Kupując telefon należy zapytać czy ma on blokadę uniemożliwiającą pracę
    w innych sieciach. Nie wiem też czy Sferia się na to oficjalnie zgadza,
    istnieją narzędzia pozwalające operatorowi na sprawdzenie z jakiego
    aparatu korzystasz, może za pół roku powiedzą 'halo, ale ten aparat nie
    był u nas kupiony i do usłyszenia jak Pan kupi od nas'.

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 3. Data: 2009-02-01 22:21:30
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Krzysztof Drewicz wrote:

> [...]
    > aparatu korzystasz, może za pół roku powiedzą 'halo, ale ten aparat nie
    > był u nas kupiony i do usłyszenia jak Pan kupi od nas'.

    Nie wolno im. Wolno natomiast zapytać o deklarację zgodności.

    M.

  • 4. Data: 2009-02-01 23:02:36
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-02-01, Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Nie wolno im. Wolno natomiast zapytać o deklarację zgodności.

    No chyba że tak, podobnie jak np TPSA mówi że tylko jeden aparat
    powinien być podłączony do klasycznej linii PSTN, a ludzie mają po 4 z
    czego jeden to faks.
    Deklaracja jest 'ważna' na całą EU więc powinno być dużo łatwiej niż x
    lat temu o homologację z MŁ.

    kd,

  • 5. Data: 2009-02-02 07:52:16
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > No chyba że tak, podobnie jak np TPSA mówi że tylko jeden aparat
    > powinien być podłączony do klasycznej linii PSTN, a ludzie mają po 4 z
    > czego jeden to faks.

    Ciekawe o co TP opiera swoje żądania. Ja wiem, że nawet jeśli nie ma to
    można napisać "normę" z której to wyniknie (że "maksymalnie jedno urządzenie
    końcowe").
    Centrale mają jakies swoje specyfikacje na porty PSTN ale co mnie obchodzą
    specyfikacje producentów urządzeń, których ja nie kupuję.
    Owszem, opis łącza PSTN przestawia parametry z których można się domyślać iż
    włączenie więcej niż jedngo urządzenia końcowego spowoduje jakieś ich
    przekroczenie.
    Tyle, że jak uczy praktyka, ludzie podłączają co tam mają i wszystko działa
    OK.
    Czy TP te żądania wstawia gdzieś do Regulaminu. W swojej Umowie nie
    zauważyłem.
    Jeśli nie wstawia to "żądanie pana montera" mam głęboko w kablu I klasy.
    Za komuny na pomyłkowych strowgerach monterki mówiły że "maksymalnie dwa"
    aparaty można podłączać i obwód dzwonkowy drugiego jeszcze nie powinien
    wplywać na przekłamania w wybieraniu dekadowym.
    Dziś większosć urządzeń ma własne zasilanie więc od strony liniii
    telefonicznej są dość mało wymagające.
    Mogą zapinać linię do pracy małą rezystancją a dalej to już trafo czy
    transoptor i guzik obchodzi operatora co dalej.
    Podobnie z prądem dzwonienia. Można zrobić aparat wogóle nie obciążający
    prawie tego przebiegu.
    Ale nawet gdybym w linię wpiął 1uF równolegle i dzwonił w kółko na swój
    numer to i tak portowi PSTN nic się nie stanie.
    Podobnie ze zwarciem linii kablem.
    Kiedyś męczyłem Pentacontę na OBCE napięcia.
    Obce stałe napiecie do 100V jeszcze nic nie robiło kuku nawet bezpiecznikom
    (bo duża rezystancja cewki przekaźnika La),
    Dopiero włączenie tego napięcia między żyłę B a ziemię lokalną spowodowało
    spalenie bezpicznika (większych napięć niż te stosowane w ISDN bałem się
    wpuszczać ze względu na załogę centrali i ich ewentualne gmeranie) - co
    logiczne z puntu widzenia jak żyła B jest podłączona w wyposażeniu (w linii
    A miała już ten La i międy nią a ziemią też nic się nie dawało robić).
    Ktoś może mówić, że wielosć aparatów powoduje zniekształcenia mowy i błędy w
    transmisji faksowo-modemowej.
    Zgoda ale to może się przytrafic i gdy są dwa aparaty.
    Czasem gdy jest tylko jeden - chiński na przykład.
    Pamiętam za komuny taki aparat z tarczą ale dziury na paluchy były
    "otwarte".
    Aparat koloru czerwono-czarnego z elektronicznym dzwonkiem i diodą LED.
    Piszczał potwornie podczas dzwonienia ale co ciekawe..... tym piszczeniem
    piszczał też w linię podającą prąd dzwonienia co powodowało częste
    przesłuchy zwłaszcza na PC1000C na SUSie (i jego zespole filtrów). Czasem
    wręcz były to przesłuchy międzyparowe i w czasie rozmowy mozna było usłyszeć
    TEN DZWIĘK DZWONKA ale na swojej rozmowie bo komuś dzwonił z sąsiadów taki
    aparat.
    Aparat był RWT bodajże i nikt się go w tych czasach nie czepiał (ale
    zachodniej automatycznej sekretarki to już owszem i tłumaczono, że produkt
    może nie spełniać naszych rygorystycznych norm).
    U mnie jest w budynku JEDNO gniazdo telefoniczne (a instalacja prosta -
    wchodzi do budynku przewód i od razu ma na ścianie gniazdo).
    Ale do gniazda podłączone jest kilka urządzeń:
    - aparat przewodowy (tylko jeden taki) nie wymgający zasilana przy częstych
    brakach energii sieciowej tutaj
    - aparat bezprzewodowy
    - faksmodem na PCI w pececie (głównie do faksów)
    To wszystko za mikrofiltrem a przed nim jest trójnik i jeszcze wpięty modem
    ADSL na USB.
    I często podczas różnych anomalii na linii (ta jest dłuuuuuga i w opłakanym
    stanie mimo ze 100% podziemna i 100% łącze naturalne od PG do gniazda),
    muszę dla spokoju swego i ew. stojącego nad głową montera wyłączać np
    wszytko prócz modemu ADSL (zamieniać go też na bliźniaczy bo mam identyczny)
    czy zamieniać kompuer na laptop gdzie jest też skonfiguroane ANALOGICZNIE
    połączenie dial-up ADSL.
    Gdy już do montera dotrze iż "nadal nie działa" to wzdycha i spędza "dzień
    kreta" w okolicznych studzienkach z podziwu godną cokilkumiesięczną
    regularnoscią aby przywrócić działanie neostrady, "znikniętej" po jakiś
    roztopach czy deszczach.
    Od dawna już na linii przestał działać CLIP w FSK (i stąd jest DTMF) a same
    rozbowy bywają utrudnione przez uporczywy a czasem b. głośny przydzwięk
    sieciowy (spowodowany gremialnym doziemieniem wszystkich par w mniejszym lub
    większym stopniu w rejonie stadniny koni gdzie "kiedyś panie walnął piorun w
    drzewo i pod nim z kabla zrobił się makaron w ziemi").
    Tak się niestety składa iż wiele miałem do czynienia ze "służbami operatora"
    (sam będąc ich członkiem kiedyś) i nigdy nie spotkałem się z sytuacją by
    "zbyt wiele" aparatów było POWODEM ZGŁASZANYCH PROBLEMÓW.
    Na mojej centrali pokutowała opowieść opowiadana z emojcmai jak ta o
    "czarnej wołdze"o cytuję "telefonach z antenką".
    Miały być to mianowicie wszelkie przyczyny złego działania centrali (a to
    złe działanie bezczelnie wyzierało z każdego alarmu systemu bilingowego AST
    cyklicznie gaszonego co ok 15 minut przez aktualnie przechodzacego
    pracownika).
    Przez litosc nie zacytuję NA POWAŻNIE wygłaszanych opinii "technicznych"
    pewnego pracownika o długim stażu ale każdy kto wie chocby z książek jak
    działa łącznosc radiowa mogłby paść ze śmiechu.
    Telefon z antenką stał się zatem kozłem ofiarnym tym bardziej iż był
    to...telefon ABONENETA.
    vari

  • 6. Data: 2009-02-02 11:21:47
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    electro spiro contra zanzarra <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zadziała z kartą rim która sprzedaje sferia? czy jest jakiś niuans który
    > uniemożliwi dzialanie kart sferii w tego typu sprzęcie?

    Pasmo? Nie wiem, na jakim działa Sferia (coś mi kołacze, że ok. 450 MHz, ale
    mogę się mylić), ale Japońce to na 832-925 MHz (band class 3) oraz
    1920-2170 MHz (band class 6). USAńcy z kolei na 824-890 (BC0),
    1850-1990 MHz (BC1), wspomnianym wyżej BC6 oraz - ostatnio - na
    BC14, które jest nieco rozszerzonym w górę BC6.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 7. Data: 2009-02-02 12:34:51
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > 1850-1990 MHz (BC1), wspomnianym wyżej BC6 oraz - ostatnio - na
    > BC14, które jest nieco rozszerzonym w górę BC6.

    Sferia: uplink 824-830MHz, downlink 870-876MHz
    vari

  • 8. Data: 2009-02-02 21:52:55
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Drewicz" <h...@w...gdzies.tam> napisał w
    wiadomości news:slrngoc69j.18d.hunter@little-witch.gdzies.tam..
    .

> [...]
    > pracę
    > w innych sieciach. Nie wiem też czy Sferia się na to oficjalnie

    Nie widziałem, by protestowali.
    Zresztą, kupuje się startera prepaid, byle pasmo się zgadzało i protokół
    oczywiście...

> [...]
    > nie
    > był u nas kupiony i do usłyszenia jak Pan kupi od nas'.

    Nic takiego nie widziałem na stronach Sferii.
    Ale poszukam...
    http://www.sferia.pl/56,45,regulamin_swiadczenia_usl
    ug_telekomunikacyjnych_nomadic_na_karte.html
    Niestety, mogą sie pluć...:

    § 8 pkt.3
    Użytkownik powinien korzystać z Usług przedpłaconych i Telefonu CDMA w
    sposób nie powodujący zakłóceń w działaniu Sieci Dostawcy Usług, a w
    szczególności nie powinien korzystać z Telefonów CDMA nie spełniających
    wymogów wynikających z obowiązującego prawa, korzystać z Telefonu CDMA i
    Usług przedpłaconych poza zasięgiem Sieci Dostawcy Usług oraz korzystać
    z Usług przedpłaconych poza Strefą numeracyjną.

    § 10 pkt.2 (to niby pamiętać trzeba, ale już nieraz jechałem,
    przejeżdżając po kilka kilometrów komunikacją i nic nie zrywało)
    Dostawca Usług świadczy a Użytkownik korzysta z Usług przedpłaconych
    przy zapewnieniu stacjonarności podczas realizacji połączenia, co
    oznacza, że w trakcie trwania jednego połączenia możliwe jest nieznaczne
    przemieszczanie się Użytkownika w obrębie maksymalnie trzech
    sąsiadujących ze sobą stacji bazowych, co odpowiada obszarowi o
    promieniu ok. 500 m, w stosunku do miejsca, w którym zostało rozpoczęte
    połączenie - ,,Strefa dozwolonego zasięgu" (Wariant nomadyczny).

    § 11 pkt.2 (to najważniejsze...)
    Użytkownik zobowiązuje się korzystać z Usług przedpłaconych Dostawcy
    Usług jedynie przy użyciu zakupionego od Dostawcy Usług Telefonu CDMA, w
    miejscach znajdujących się w zasięgu Sieci Dostawcy Usług oraz w zasięgu
    Strefy numeracyjnej.

    § 12 pkt.3 (w drugą stronę też tak nie za halo...)
    Użytkownik jest zobowiązany do korzystania z Telefonu CDMA, nabytego
    uprzednio od Dostawcy Usług, wyłącznie w miejscach znajdujących się w
    zasięgu działania Sieci Dostawcy Usług oraz w zasięgu Strefy
    numeracyjnej.

    § 11 pkt.7 (straszą, że się wypną, hehe...)
    Dostawca Usług nie ponosi odpowiedzialności za brak działania lub
    nienależyte działanie zakupionego od Dostawcy Usług Telefonu CDMA w
    przypadku, gdy Użytkownik korzysta z Telefonu CDMA w sposób niezgodny z
    jego przeznaczeniem, w sposób niezgodny z instrukcją obsługi przekazaną
    Użytkownikowi przy jego zakupie, lub gdy Użytkownik korzysta z Telefonu
    CDMA w miejscu znajdującym się poza zasięgiem działania Sieci Dostawcy
    Usług lub poza zasięgiem Strefy numeracyjnej.

    § 14 pkt.2...
    Dostawca Usług może ograniczyć lub zawiesić świadczenie Usług
    przedpłaconych, jeżeli Użytkownik uporczywie narusza warunki Regulaminu
    albo podejmuje działania utrudniające lub uniemożliwiające świadczenie
    lub korzystanie z Usług przedpłaconych, w szczególności:
    ppkt.3
    gdy działa na szkodę Dostawcy Usług lub innych Użytkowników lub gdy
    używa Karty RUIM o parametrach niezgodnych z określonymi w § 1 ust. 9
    Regulaminu lub używa Karty RUIM korzystając z kradzionego, nie
    homologowanego lub nie posiadającego certyfi katu zgodności z
    zasadniczymi wymaganiami Telefonu CDMA.

    § 24 pkt.1...
    Dostawca Usług może zaprzestać świadczenia Usług przedpłaconych oraz
    jednostronnie rozwiązać Umowę z Użytkownikiem, bez odszkodowania i bez
    zachowania okresu wypowiedzenia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego
    paragrafu, w przypadku:
    ppkt.3 (straszą groźnie...)
    stwierdzenia, że Użytkownik używa Kartę RUIM o parametrach niezgodnych z
    określonymi w § 1 ust. 9 Regulaminu lub używa Karty RUIM korzystając z
    kradzionego, nie homologowanego lub nie posiadającego certyfikatu
    zgodności z zasadniczymi wymaganiami Telefonu CDMA;

    Chociaż ze starym terminalem jeździłem tu i ówdzie, i ani nie zrywalo,
    ani nikt się do mnie nie odezwał... Może patrzą, czy ktoś nie przegina,
    a już jak ostro pojedzie, to zrobią wypinkę i "tam w regulaminie
    stoi..."?

    --
    D4

  • 9. Data: 2009-02-03 07:59:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Nie wolno im. Wolno natomiast zapytać o deklarację zgodności.

    Uważają, że wolno, bo w regulaminie taki zakaz explicite umieścili.

    Masz jakąś podkładkę, że jest to klauzula niedozwolona?

    MJ

  • 10. Data: 2009-02-03 08:28:46
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Uważają, że wolno, bo w regulaminie taki zakaz explicite umieścili.
    >
    > Masz jakąś podkładkę, że jest to klauzula niedozwolona?

    Art. 57. 1. Dostawca usług nie może uzależniać zawarcia umowy o
    świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w tym o
    zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej od:
    1) zawarcia przez użytkownika końcowego umowy o świadczenie innych
    usług lub nabycia urządzenia u określonego dostawcy

    M.