    Subject: Re: silnik indukcyjny i kompensacja Q
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <60709448$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <60709b97$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    From: KIKI <y...@p...uu>
    Date: Sat, 10 Apr 2021 00:09:08 +0200

    On 09.04.2021 20:23, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Lisciasty"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Licznik nie bedzie za wolny ?
    > Tzn informacja ze jest cos do skompensowania pojawi sie za pozno.
    >
    > Raczej myslalem mierzeniu pradu, moga byc i przekladniki ...
    >
    > J.

    W Huawei-ach tych moich jest i ustawianie ręczne i kompensacja przez
    rs485 ale przekładników bezpośrednio nie ma. Zresztą przyłącze jest 100m
    dalej więc tylko rs485 i to będzie działało lekko z opóźnieniem.
    Napisałem kawałek programiku co czyta raz na sekundę z licznika i
    podejmuje decyzje co z tym zrobić.
    Jeszcze tego nie uruchomiłem ale już niedługo. Teraz kompensuję
    wentylatory bez falowników kondensatorami, nawet głupie lodówki są
    gówniano zrobione.

    Np jak sprężarka lodówki chodzi to cos jest 0.95 indukcyjny ale jak
    staje to elektronika pompuje -60 VAr. Wpadłem na pomysł, że jak silnik
    nie działa to przez styki NC przekaźnika wewnątrz lodówki podłączę
    nieobciążony trafolek, bo dedykowanych dławików na małe moce nie
    widziałem. Byle tylko poszło na +VAr i już tło się zmniejszy. Chodzi o
    to żeby zrobić to małym kosztem i mieć skompensowane na lekki +. Resztę
    tego tła -VArowego wybiorę dławikami podłączonymi na stałe.