eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysmarowanie srub › Re: smarowanie srub
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: smarowanie srub
    Date: Sat, 17 Mar 2018 20:16:42 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <p8jpit$cln$1@node1.news.atman.pl>
    References: <4683on578tve$.1vhkco8k8y1ux.dlg@40tude.net>
    <p89gs2$ftb$1@node2.news.atman.pl>
    <5aa8b26a$0$1000$65785112@news.neostrada.pl>
    <p8ebua$s58$1@node2.news.atman.pl>
    <u22tehe82pd1$.5g9tbg5oo119.dlg@40tude.net>
    <p8hlde$9u5$1@node1.news.atman.pl> <kg_qC.28019$Ej6.10995@fx11.ams1>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1521314205 12983 89.69.207.111 (17 Mar 2018 19:16:45
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Mar 2018 19:16:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <kg_qC.28019$Ej6.10995@fx11.ams1>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626787
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-17 o 02:34, Marcin Debowski pisze:
    > On 2018-03-16, Marek S <p...@s...com> wrote:
    >> W dniu 2018-03-16 o 08:13, J.F. pisze:
    >>> No i teraz zachodzi ciekawe pytanie - tak dobrze felgi sie chlodza, ze
    >>> maja 5C, a sruby 25C, czy twoj piometr nie radzi sobie z
    >>> aluminium/alufelgami.

    > To niestety nie musi być w pewnym stopniu, bo te róznice mogą być
    > kolosalne, kilkadziesiąt stopni bez problemu.

    Ok, dobrze. To może inaczej. Felga po dotknięciu ręką była bardzo zimna.

    > Zalezy co to jest ta dynamiczna jazda.

    Tak jak opisałem: rozpędzanie do 140/180 i ostre hamowanie. I tak przez
    30 minut by temperatura się ustabilizowała. 3 postoje na 3 pomiary.

    > Jezdziłem kiedyś jakąś
    > kompaktową, standardową Toyotą po górach w nieco tropikalnym kraju i
    > przyszło mi zjeżdżać kilkanaście/dzieśiąt km serpentynami, prędkości
    > małe, praktycznie cały czas na hamulcu. Po jakiś 10 min zaczeły ostro
    > śmierdzieć klocki. Po w sumie chyba 0.5h jazdy w takich warunkach
    > dotarliśmy na jakiś parking i pierwsza rzecz, którą zrobiłem to
    > obmacałem felgi. Zwykłe, stalowe. Bez problemu dały się dotknąć.

    Właśnie o to mi chodzi. Gdyby było tak jak Użytkownik pisze, to
    plastikowe dekle na felgach paliłyby się. W poprzednich autach też
    miałem stalowe felgi lecz nie kojarzę aby się jakoś specjalnie grzały.
    Nawet gdy klocek zacierał w kole to tylko po zapachu spalenizny i żarze
    buchającym przez otwory w feldze stalowej dowiedziałem się o tym a felga
    może letnia była co najwyżej.

    >> A jeśli o konkrety pytasz, to felga przy dotyku była lodowata więc
    >> pirometr raczej dobrze wskazuje.
    >
    > Moze nie jeździsz dynamicznie :)

    Być może to co w/w uznałem za dynamiczne korzystanie z hamulców było
    lajtowym wyjazdem niedzielnym do kościoła dla innych :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: