    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.modelarstwo
    Subject: Re: smiglo
    Date: Mon, 9 Aug 2010 12:55:47 +0200

    news:1756882599.20100809122352@pik-net.pl...
    > Odnoszę się do silnika z wibratora z komórki o mocy ułamka wata a nie
    > do silnika modelarskiego o mocy ułamka konia mechanicznego. Jest
    > oczywiste, że modelarski silnik 2.5cm^3 (seryjny, nie wyczynowy),
    > który ma moc maksymalną na poziomie kilkuset watów, wyprostuje klapkę.
    > Ale myslę, że Jarkowi chodzi o bardziej realne źródło mocy do tego
    > śmigła/wentylatora niż spalinowy silnik modelarski.

    Mój syn na takim silniku zrobił niewielki szybowiec który puszczony z ręki
    potrafi nawet uciec.
    Możliwe że dla 20g to za mało ale silnika modelarskiego to chyba raczej nei
    ma sensu zapędzać do tej roboty.
    Sam jako dziecko bawiłem się śmigiełkiem około 10cm puszczanym z silnika
    wymontowanego z magnetofonu kasetowego. Śmigło wycięte było z blachy z formy
    do pieczenia i bez jakiegoś specjalnego wyprofilowania poza prostym
    skręceniem łopatek. Silnik rozkręcał to śmigło a po uzyskaniu odpowiedniej
    prędkości nabierało takiego ciągu że wyrywało się z osi silnika i wylatywało
    na wysokość 2-3 piętra.

    Marek