    From: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.modelarstwo
    Subject: Re: smiglo
    Date: Mon, 9 Aug 2010 13:11:43 +0200

    > Jakie parametry smigla i silnika sa potrzebne, zeby ciag powietrza
    > odchylil klapke prawie do poziomu ? No powiedzmy o 70 stopni.

    Jarku, nie mam pojęcia jakie powinno być śmigło oraz napęd, ale jest
    dostępne oprogramowanie do liczenia napędów elektrycznych np Drive Calc albo
    Motocalc. Dobierasz silnik, smigło, zasilanie (głównie bateryjne, ale
    również DC z zasilacza). Program liczy między innymi siłę ciągu w gramach,
    sprawność, prędkość strumienia powietrza. Podejrzewma że mając te dane sam
    sobie oszacujesz to czego potrzebujesz.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl