  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.modelarstwo
    Subject: Re: smiglo
    Date: Mon, 9 Aug 2010 15:26:05 +0200

    news:1323240015.20100809143437@pik-net.pl...

    > Nic nie wystarczy - pisałem - wentylator osiowy 20W, rura 100mm,
    > klapka z mocowaniem tuż ponad środkiem ciężkości i ledwie się uchyla.
    > Nie dość, że wydajność wentylatora jest taka sobie, to jeszcze po
    > zdławieniu spada mocno :(

    Skrzydło samolotu jest (podobno) ciągnięte do góry dlatego, że powietrze
    nad nim ma większą prędkość niż pod nim. Jak się dmuchnie nad trzymaną
    poniżej ust kartką to ona się podniesie do góry.
    Może jak się dmucha w taką klapkę (wyobrażam sobie, że głównie pod nią) to
    zamiast powstawać siły podnoszącej klapkę to powstaje siła ciągnąca ją w dół
    ?
    Według informacji o działaniu skrzydła też tak by wychodziło - powietrze pod
    klapką (gdy już się troszkę odchyli) porusza się szybciej niż nad nią więc
    powinna powstać siła ciągnąca klapkę w dół.
    Cały czas wyobrażam sobie klapkę mniej więcej tej wielkości co cały
    strumień. Jeśli klapka byłaby znacznie mniejsza od strumienia to nie można
    mówić o dmuchaniu pod nią, ani o większej szybkości pod niż nad.
    Dynamika płynów to dla mnie czarna magia.
    P.G.