    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: soft start zasilacza
    Date: Tue, 21 Feb 2023 21:43:06 +0100

    > Shift sobie napraw, bo źle się czyta taki tekst. Nie piszesz do siebie,
    > pisząc na grupę.
    >
    > Kondziu może być dobry i możesz sobie dobrać pojemność. Generalnie
    > czuję, że gdzieś coś pojebałeś w sensie doboru zasilaczy ale bez
    > dokładnego schematu to wróżenie z fusów.

    Zasilacz LiteOn, 12V 4A, za nim paski led. Moc pasków około 20W, więc
    dużo mniej niż moc maksymalna zasilacza. raz na parę lat muszę wymieniać
    przełącznik. Przy czym jest to jeden z kilkudziesięciu zasilaczy które
    wykorzystuję, i tylko ten robi takie numery, a wymiana jest kłopotliwa.
    lepiej schematu nie narysuję.
    Druga lokalizacja, już ma drugi zasilacz, w sensie raz na rok szlag
    trafia zasilacz, ale tam jest:
    230v -> czujnik ruchu-> zasilacz -> diody
    Czujnik ruchu podaje 230v na zasilacz, więc ma pierdylion załączeń na
    dobę. Czujnik klepie przekaźnikiem. moc ledów - 9 watów. Gotowe moduły 3
    diody rezystor i zenerka. Pierwszy zasilacz był jakiś wtyczkowy,
    maleńki, W tym pierwszym zasilaczu padło coś co jest na "wejściu" 230v -
    albo jakiś wielki rezystor, dławik , albo dioda - nie pamiętam już.
    wymieniłem ten element - wytrzymał tydzień. wymieniłem zasilacz, na
    zapas taki większy 12v 4A - wytrzymał pół roku.
    ToMasz