-
X-Received: by 10.140.86.9 with SMTP id o9mr33420qgd.29.1415051497337; Mon, 03 Nov
2014 13:51:37 -0800 (PST)
X-Received: by 10.140.86.9 with SMTP id o9mr33420qgd.29.1415051497337; Mon, 03 Nov
2014 13:51:37 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.glorb.com!h15no5035936igd.0!news-out.g
oogle.com!u5ni19qab.1!nntp.google.com!i13no1033736qae.0!postnews.google.com!gle
groupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 3 Nov 2014 13:51:37 -0800 (PST)
In-Reply-To: <m38pc4$i1a$1@node2.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.112.41.76;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 46.112.41.76
References: <54550571$0$5717$65785112@news.neostrada.pl>
<m37ei7$4rf$1@node2.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<m38bh4$3nj$1@node2.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<m38pc4$i1a$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <c...@g...com>
Subject: Re: sprzedac czy jezdzić...
From: k...@g...com
Injection-Date: Mon, 03 Nov 2014 21:51:37 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548546
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 21:42:46 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> W dniu 2014-11-03 o 18:15, k...@g...com pisze:
> > Nie widziałem zardzewiałej tapicerki a drzwi w nie topionym
> > samochodzie nieraz widziałem zardzewiałe od środka. To samo z
> > podszybiami, klapami.
> A widziałeś podłogę skorodowaną od środka?
>
> --
> Pozdrawiam
> Maciek
Widziałem. Ale zawsze korozja rozpoczynała się od połączeń blach lub mechanicznego
uszkodzenia warstw ochronnych. Dostatecznie długo zabezpieczałem samochody przed
korozją żeby zaobserwować ciekawe zjawiska. Używałem polskiego fluidolu. To bardzo
dobry preparat produkowany do dzisiaj. Producent zaleca używanie go na gorąco.
Fluidol jeśli jest gorący jest doskonałym penetrantem. Na dodatek ma ciekawą
właściwość że wypiera wodę i wilgoć. Jeśli są zgrzane dwie blachy to pomiędzy
zgrzeinami jest przerwa. fabryki używają pewnych środków technicznych żeby blachy
które się stykają były zabezpieczone przed korozją, ale jak czegoś nikt nie zobaczy
to i skontrolować się nie da. Gorący fluidol wnika w takie szczeliny, przy okazji
wypycha wilgoć lub wodę jeśli są i zastyga. On nigdy nie wysycha. W odróżnieniu od
innych tłustych substancji nie zmienia swojego pH na kwaśne. Jeśli odetnie dopływ
tlenu to nie ma korozji. Korozja prawie zawsze zaczyna się od połączeń blach prawie
nigdy od gładkich powierzchni o ile nie uszkodzona jest warstwa ochronna na stali.
Podłoga w samochodzie koroduje tam gdzie są łączenia blach i tam gdzie pracuje. Z tym
że w przypadku jak pracuje nie da się jej skutecznie zabezpieczyć przed korozją. A
pracuje w śmiesznych miejscach. Na przykład w miejscach gdzie są mocowane przednie
fotele. Słyszałeś może że komuś przedni fotel wpadł? Jeśli tak to on od korozji
zmęczeniowej wpadł. Przykłady korozji zmęczeniowej z dawnych lat. Korozja tylnego
mocowania resorów w kredensie i w borewiczu. Korozja mocowania resoru w 126p. Korozja
podłogi przy szynach foteli w 126p. Korozja nadkola w okolicach mocowania poduszki
przedniego amortyzatora w zastawie 1100p. Niby dawno to było ale mechanizm
powstawania takich uszkodzeń jest ten sam teraz co wtedy. Jeśli by zabezpieczyć
współczesny samochód w takim standardzie jak były zabezpieczane samochody w latach
gdy był PRL to oceniam że trwałość karoserii wyniosła by z 30 lat. W międzyczasie
naprawy blacharskie polegały by na wymianach elementów które pracują i ulegają
korozji zmęczeniowej. Takie naprawy są proste i przez to tanie.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.14 23:39 Czesław Wiśniak
- 04.11.14 00:01 k...@g...com
- 04.11.14 01:07 Czesław Wiśniak
- 04.11.14 01:56 k...@g...com
- 04.11.14 07:52 Trybun
- 04.11.14 07:59 Myjk
- 04.11.14 08:57 Czesław Wiśniak
- 04.11.14 09:34 uciu
- 04.11.14 09:34 Myjk
- 04.11.14 09:48 Kamil 'Model
- 04.11.14 10:14 Myjk
- 04.11.14 12:13 Trybun
- 04.11.14 12:23 uciu
- 04.11.14 12:27 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- (Nie)typowy problem z elektrykiem
- Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- Takim bym jeździł - Złomnik: Golf jedynka z wnętrzem od Fabii
- ostatni raz byłem na myjni
- Zimowy płyn do spryskiwania szyb
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
- Fwd: Uprzejmie proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w art. premium
Najnowsze wątki
- 2025-10-01 Ciekawa mapka z BTS-ami
- 2025-09-30 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-09-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-09-30 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => Lead SAP PP Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => Project Manager (AI and innovation) <=
- 2025-09-30 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-09-30 Zbrodzień Ziobro zatrzymany na płycie lotnika międzynarodowego bo PRZYLECIAŁ do RP3 zostać "nielegalne doprowadzony"
- 2025-09-30 Warszawa => Starszy Konsultant SAP - obszar PP <=
- 2025-09-29 (Nie)typowy problem z elektrykiem
- 2025-09-29 Awaria
- 2025-09-29 Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- 2025-09-29 Białystok => Programista Delphi <=
- 2025-09-29 Białystok => Delphi Programmer <=