  • Data: 2022-01-05 14:01:29
    Temat: Re: stal wodorowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:78575dd3-89d8-44c1-b54c-3df173cc63a9n@g
    ooglegroups.com...
    On Wednesday, 5 January 2022 at 13:16:07 UTC+1, J.F. wrote:
    > [...]
    el-hydrogen-low-co2-startups/99/i22

    >No więc się nie wymądrzaj tylko przeczytaj ten artykuł który Ci
    >podrzuciłem, tam wszystko jest, także na temat dwóch metod
    >elektrolitycznych. Nie jest łatwo.

    A faktycznie - jest. Tylko nazywa sie electrowinning.
    po polsku: elektrorafinacja ?

    O wadach nie piszą :-)

    Swoja droga wyobrazalem to sobie inaczej - zalac rude kwasem, a potem
    elekroliza z soli.
    Ale moze to faktycznie kiepsko sie nadaje na proces przemyslowy ...
    ... i jak uzyc kwasu siarkowego, to w miare elektrolizy bedzie jego
    ilosc w roztworze rosla, nie bedzie trawil zelaza na katodzie?

    A jak uzyc HCl, to powstanie chlor, i co - reagowac z wodorem i
    uzyskiwac swiezy HCl?
    Ale to juz dwie elektrolizy :-)

    J.