    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 5 Jan 2022 06:40:53 -0800 (PST)
    Subject: Re: stal wodorowa
    From: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 5 January 2022 at 14:12:51 UTC+1, J.F. wrote:
    > Użytkownik "a a" napisał w wiadomości grup
    ..
    el-hydrogen-low-co2-startups/99/i22

    -steel-production-what-is-ha...
    > No ale ja wlasnie sie pytam, po co ten wodór.
    > Jesli ma byc produkowany w elektrolizerach z taniego, zielonego pradu,
    > to moze od razu żelazo produkować w elektrolizerach ?
    >
    > I jak widac u Konrada - mozna i tak.
    >
    > Ciekaw jestem, czemu sie tak na uzyciu wodoru skupiaja ... przewiduja,
    > ze to bedzie powszechny nosnik energii?
    >

    > J.
    to jest trywialne
    wodoru nie ma i jest drogi
    miałem klienta, który pracował u producenta stacji tankowania samochodów wodorem w
    Austrii i sprzedali 10 takich stacji, bo nie było samochodow na wodór i nie było
    wodoru.

    I jestes Hindusem i masz 100 hut stali na świecie a one warte 100 mld euro
    i jak zoptymalizujesz proces produkcji stali o 1% to już masz 1 mld euro extra w
    kieszeni.

    No i mamy solary, mamy slonce na Saharze, w Indiach i mamy miliard solarów
    zainstalowanych i w poludnie tego prądu nie potrzeba, bo ludzie siedzą w robocie, a
    wracaja po poludniu, gdy słońce przygasa

    I jak milion solarów będzie produkowalo wodór elektrolitycznie to będzie to magazyn
    energii dla jednej huty

    I wodór mozna spalac w elektrocieplowni wodorowej i napędzać turbiny + generowac
    gorącą wodę, a można wczesniej użyc wodoru do redukcji tlenu z rudy żelaza
    i może się biznes zamknąć i Hindus zarobi 1% czyli 1 mld euro extra

    Na wodór dostanie w Europie dotację z Brókselki, bo to paliwo zero emission, czyli
    ekologiczne i nie oziębia klimatu

    Najtaniej produkowaćc stal ze zlomu, konwektorowo, czyli topić elelktrycznymi
    elektrodami, ale otrzymana stal nie jest koszerna, bo nie ma certyfikatu czystości,
    gdyż zlom zawiera wsad różnych metali, miedzy, cynku, chromu, niklu, ołowiu
    i otrzymana stal nie ma certyfikatu jakości i nie ma wytrzymalości wymaganej normą w
    budownictwie

    Czyli budujesz 100 farm solarnych o mocy 1 GW każda i produkujesz nimi wodór, jako
    magazyn energii, bo aku drogie i wadliwe ( Melona biznes powerfallów upadł)
    i huty uzywają wodoru do redukcji tlenu z rudy

    Elektroliza stali nie jest koszernym procesem, bo tworzą się siarczki na elektrodach,
    w kwasie, cczyli ogolnie to jest syf, bo następuje wtórna reakcja stali z roztworem
    kwasu.

    Ale najwazniejszy jest tutaj Hindus, który chce wyrwac kase i musi dużo gadacc o
    wodorze i robic Brókselce wodór z mózgu, aby dostał miliard z Brókselki bezzwrotnej
    dotacji
    a potem 10 razy tyle i przejął kontrole nad Brókselką