  • Data: 2009-12-03 18:01:39
    Temat: Re: sterowanie głosowe
    Od: John Smith <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chodzi mi o rozpoznawanie prostych fraz jak np.
    > "wlacz/wyłącz (nazwa urzadzenie/pomieszczenia)". System powinien reagowac
    > na głos 4-5 roznych osob, gdzie fraza jest wypowiadana z roznych
    > czesci pomieszczenia
    > Myslalem o potraktowaniu sygnalu FFT i zastosowaniu np. SSN.
    > Aplikacja do rozpoznawania liter dosc dobrze sie spisywala przy
    > zastosowaniu SSN - jednak to byla aplikacja na PC.
    > ednak mysle ze jakies dedykowane algorytmy beda znacznie skuteczniejsze.

    Z FFT (czyli dziedzina częstotliwości) to będzie mały problem, brak okresowości
    sygnału, prócz tego jest zmienny w czasie. Chociaż tak akurat wygląda model
    słuchu u ssaków. "Na oko", bo rozpoznawaniem głosu się nie zajmowałem, powinna być
    to architektura SSN w układzie jednokierunkowym i jej wejścia w układzie
    temporalnym (dziedzina czasu).
    Powodzenia.
    K.