  • Data: 2011-05-14 10:52:15
    Temat: Re: strona po japońsku
    Od: Marcin Miczek <m...@N...miczek.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-14 11:01, Piotr Siudak pisze:
    > 30%? "wyraźna strata" to jest zmiana o rząd wielkości róznica miedzy 15k
    > a 20k fachowo klasyfikuje sie jako "zasadniczo pomijalna"
    Jeśli chodzi o CSS (bez japońskich znaków), plik kodowany w UTF-16 (2
    bajty na znak) jest dwukrotnie większy niż w UTF-8 (1 bajt na znak),
    więc nie 30% a 100%.

    Nie wiem, czy to jest "zasadniczo pomijalne". Na dysku być może, jeśli
    chodzi o transfer - już mniej. Oczywiście wszystko zależy od rozmiaru
    serwisu, liczby odwiedzających, buforowania, kompresji itd. Wydaje mi
    się jednak, że obecnie lepiej użyć UTF-8 niż UTF-16.

    Marcin Miczek