  • Data: 2011-05-14 15:03:21
    Temat: Re: strona po japońsku
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.05.2011 12:52, Marcin Miczek pisze:
    > Jeśli chodzi o CSS (bez japońskich znaków),

    Moze zacznij od objaśnienia sensu kodowania w utf16 dokumentu skoro
    mozna go zakodowac w ASCII. Tak, wiem że napisałeś że to dlatego ze
    chcesz "bez problemów". Objaśnij.

    > plik kodowany w UTF-16 (2 bajty na znak) jest dwukrotnie większy niż w UTF-8 (1
    bajt na znak),
    > więc nie 30% a 100%.

    Dla kogoś, kto serwuje wyłącznie CSS to rzeczywiście moze byc róznica. W
    zaproponowanym *przez_Ciebie* przykladzie byla to jednakowoż strona z
    arkuszem CSS wydzielonym do osobnego pliku. Zakodowana w UTF-8 zajeła
    16079 bajtów a w UTF-16 w 21422 bajtów co stanowi wzrost o 33,22%. Kup
    se kalkulator czy coś.

    Pomijając juz zupełnie fakt że żeby odnieść to choć troche do
    rzeczywistości trzeba by sprawdzic jaką część pasma stanowi serwowanie
    szablonów CSS. I jak bardzo jest to pomijalna wartość.

    > Oczywiście wszystko zależy od rozmiaru
    > serwisu, liczby odwiedzających, buforowania, kompresji itd.

    Skoro zależy od czynników które wymienileś to żeby odpowiedzieć jak jest
    lepiej trzeba prze analizowac te czynniki.

    > Wydaje mi się jednak, że obecnie lepiej użyć UTF-8 niż UTF-16.

    Mozna też pojechać z "wydaje mi sie". Fakt.

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl