    From: Wmak <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: swissvoice nie lubi dobrych aku
    Date: Sun, 25 Oct 2009 16:16:39 -0700 (PDT)

    Jaki model telefonu?
    W mojej Avenie 347 (też Swissvoice) wymieniłem akumulatorki na 1000
    mAh Philipsa - działają bezbłędnie.
    Telefon ma jakiś "inteligentny" układ ładowania - najpierw ok 130mA,
    cyklicznie próbkuje, po naładowaniu prąd spada do kilku mA.
    Widać, że dobrane dla Ni-Mh.
    Od pustego do pełna ładuje te mocniejsze akumulatorki kilkanaście
    godzin.
    Po włożeniu naładowanych zachowuje się nieco dziwnie - czasem
    pokazuje, że są puste, trzeba na długo zostawić w ładowarce, by
    wskaźnik pokazał full.
    Potem już wskazuje dobrze.
    Zostaw w ładowarce na 24 godziny a najlepiej sprawdź, czy w ogóle
    ładuje.
    Ja do tego celu mam "sondę" - kawałeczek cieniutkiego dwustronnego
    laminatu z dolutowanymi przewodami do miliamperomierza - podkładam
    pomiędzy "-" aku a sprężynkę w telefonie.
    Może się okazać, że albo Ci słabo ładuje albo baterie marne - duża
    oporność wewnętrzna.
    Dokładnie tak jak twój zachowywał mi się Maxcom ze Skypem - na
    dowolnej parze starszych, o podwyższonej oporności wewnętrznej
    akumulatorków rozłączał w trybie głośnomówiącym.
    Aha, przed chwilą sprawdzałem ładowanie i pobór prądu Aveny w różnych
    trybach - przy mierniku ustawionym na zakres 200 mA wyłączał się, gdy
    wybierałem tryb głośnomówiący z sygnałem centrali.
    Dało się mierzyć tylko na zakresie 10A multimetru (pobierał ok 0,2A),
    więc widać, że aparat też jest wrażliwy na oporność źródła zasilania.
    Jeśli sprawdzisz, że jest ładowanie to może będziesz musiał włożyć
    nowe (nie chińskie! ) akumulatorki.