  • 1. Data: 2012-12-31 21:29:45
    Temat: sztuczka
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a co to za śmieszna sprawa, generatory kwarcowe wytwarzają na wyjściu
    sinusoidę? czy powinien jednak być prostokąt?

  • 2. Data: 2013-01-01 01:42:58
    Temat: Re: sztuczka
    Od: BolekW <B...@w...to.konfident>

    > a co to za śmieszna sprawa, generatory kwarcowe wytwarzają na wyjściu
    > sinusoidę? czy powinien jednak być prostokąt?

    Teoretycznie powinien byc ale kto go widzial ?

  • 3. Data: 2013-01-01 09:16:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2012 21:29:45 +0100, identyfikator: 20040501 napisał(a):

    > a co to za śmieszna sprawa, generatory kwarcowe wytwarzają na wyjściu
    > sinusoidę? czy powinien jednak być prostokąt?

    To jaki kształt będzie miał sygnał wyjściowy generatora (także kwarcowego)
    zależy w głównej mierze od wielkości sprzężenia zwrotnego które określa
    położenie i zakres zmian punktu pracy na charakterystyce elementu czynnego.
    Jak dasz małe sprzężenie, sygnał będzie sinusoidalny, jak duże - poobcinany
    aż do prostokąta.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2013-01-01 10:10:44
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-01-01 09:16, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > Jak dasz małe sprzężenie, sygnał będzie sinusoidalny, jak duże - poobcinany

    Noworoczne karmienie?

    Włodek ;-)

  • 5. Data: 2013-01-01 10:40:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 01 Jan 2013 10:10:44 +0100, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > Noworoczne karmienie?

    Tydzień dobroci dla zwierzątek :)
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2013-01-01 11:31:16
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    nie chodziło mi o rezonatory, chodziło mi o generatory...

  • 7. Data: 2013-01-01 13:29:13
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 01.01.2013 11:31, identyfikator: 20040501 pisze:
    > nie chodziło mi o rezonatory, chodziło mi o generatory...

    To zrozumiałe, bo przecież rezonatory same z siebie nie wytwarzają
    żadnego sygnału.

    Pozdrawiam
    G.K.

  • 8. Data: 2013-01-01 13:39:11
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    CKM, ale proszę:
    http://www.tme.eu/pl/katalog/?idp=1&search=GENERATOR
    %20KWARCOWY&cleanParameters=1#id_category=27&search=
    GENERATOR+KWARCOWY&page=1&s_field=accuracy&s_order=D
    ESC

  • 9. Data: 2013-01-01 14:50:02
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    %20KWARCOWY&cleanParameters=1#id_category=27&search=
    GENERATOR+KWARCOWY&page=1&s_field=accuracy&s_order=D

    Napisz jaki konkretny typ generatora daje sinusoidę, jak go zasilasz i
    jakie jest obciążenie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2013-01-01 14:56:54
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    oj tam, pytam ogólnie, bo podłączyłem pierwszy raz w życiu oscyloskop do
    genratora i mam jak nic sinusoidę, a spodziewałem się prostokąta... ;o)