-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Date: Wed, 6 Jan 2010 15:24:18 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 56
Message-ID: <hi26c2$357$1@inews.gazeta.pl>
References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
<hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
<hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
<4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
<hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
<hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhnhh0$sdm$1@news.onet.pl>
<hhnib9$99p$1@inews.gazeta.pl> <hhnkkp$4g8$1@news.onet.pl>
<hhnrej$cmj$1@inews.gazeta.pl> <hhnsd7$gdu$1@inews.gazeta.pl>
<hho0aa$1n0$1@inews.gazeta.pl> <hho1mi$6q1$1@inews.gazeta.pl>
<hhocdg$jif$1@inews.gazeta.pl> <hhpntp$9nc$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hhqjbu$d31$1@inews.gazeta.pl> <hhqog8$ev5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hhs7pj$du4$1@inews.gazeta.pl> <hhtb26$lr3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hi01ip$qg8$1@inews.gazeta.pl> <hi1s3l$fsh$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: nat-21.ghnet.pl
X-Trace: inews.gazeta.pl 1262787778 3239 83.175.191.21 (6 Jan 2010 14:22:58 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Jan 2010 14:22:58 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-User: jurand_krk
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2244755
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
news:hi1s3l$fsh$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>>>>>> No i co z tego? ;)
>>>>> Popro? kogo? aby Ci wyt3umaczy3 :->
>>> Wysoko?a obrotów wp3ywa na spalanie. Je?li nie domy?li3e? sie co mia3em
>>> na my?li.
>>
>> To teraz wyt3umacz kolegom, dlaczego wysoko?c obrotów wp3ywa na spalanie?
>
> Myślę, że oni doskonale wiedzą dlaczego. Natomiast czekają na Twoje
> wyjaśnienie - podanie konkretnych wartości
> dla dwóch silników tego samego typu a o różnych pojemnościach.
Możemy tutaj sobie podawać wartości, teoretyzować i w ogóle się przemądrzać
i szukać przykładów, w których mocniejsze auto o większej pojemności spali
mniej niż "kosiarka" - oczywiście, da się takie przykłady znaleźć.
ALE moj koledzy zaczęli wywód od tego, że jeżdżąc autem o większej
pojemności tempem samochodu o pojemności mniejszej zużyjesz tyle samo
paliwa. Ogólnie. Bez uciekania się do przykładów, że w takiej a takiej
sytuacji może to mieć miejsce. Ja z taką teorią się nie zgodzę, bo praktyka
na wielu wielu samochodach pokazuje coś zgoła przeciwnego.
> Uwzględnij również to, że silnik o większej pojemności może dawać tę samą
> moc co mniejszy przy znacznie niższych obrotach.
I tylko wtedy uda mu się ekonomią dojść do poziomu silnika o mniejszej
pojemności - teraz tylko trzeba wiedzieć, ile tej mocy zostanie faktycznie
przekazane na koła, a ile zostanie stracone na układzie przeniesienia
napędu.
> Jeśli jednak nie potrafisz, to przestań trollować. Bo Twoje wypowiedzi
> pozbawione są konkretów a pełne uogólnień, których nie potrafisz
> udowodnić.
Chciałem udowodnić - bierzemy dwa auta i jedziemy. Gadaj z Kubą, dlaczego on
nie chciał się w to bawić. Jak Ci to mam udowodnić inaczej, skoro każdy tu
ma swoje widzimisię, bo jego 2.5 V6 pali 13 gazu po mieście, a komuś innemu
Nubira 2.0 żre 15/100 na trasie, a jeszcze innemu Corolla 1.6 wciąga 11/110
po mieście.
> Np. teoria o tym że 10% zmiana masy = 10% zmiany w spalaniu! Nadal czekam
> na dowody!.
To dotyczyło jazdy miejskiej, bo w takiej najwyraźniej zaznaczają się
różnice w spalaniu - a o jeździe miejskiej w większej mierze tutaj
dyskutowaliśmy. I tak mniej więcej w praktyce to wychodzi - robiłem sobie
kiedyś takie doświadczenie z czystej ciekawości - jazda autem z samym
kierowcą i jazda samochodem z pasażerami. Oczywiście też może to być różnie
w przypadku różnych aut, ale dla warunków miejskich spokojnie "na okrągło"
możesz przyjąć taki wzrost spalania.
Jurand.
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław