    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Date: Wed, 6 Jan 2010 15:24:18 +0100
    <hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
    <hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
    <hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
    <hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhnhh0$sdm$1@news.onet.pl>
    <hhnib9$99p$1@inews.gazeta.pl> <hhnkkp$4g8$1@news.onet.pl>
    <hhnrej$cmj$1@inews.gazeta.pl> <hhnsd7$gdu$1@inews.gazeta.pl>
    <hho0aa$1n0$1@inews.gazeta.pl> <hho1mi$6q1$1@inews.gazeta.pl>
    <hhocdg$jif$1@inews.gazeta.pl> <hhpntp$9nc$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hhqjbu$d31$1@inews.gazeta.pl> <hhqog8$ev5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hhs7pj$du4$1@inews.gazeta.pl> <hhtb26$lr3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hi01ip$qg8$1@inews.gazeta.pl> <hi1s3l$fsh$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
    news:hi1s3l$fsh$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Myślę, że oni doskonale wiedzą dlaczego. Natomiast czekają na Twoje
    > wyjaśnienie - podanie konkretnych wartości
    > dla dwóch silników tego samego typu a o różnych pojemnościach.

    Możemy tutaj sobie podawać wartości, teoretyzować i w ogóle się przemądrzać
    i szukać przykładów, w których mocniejsze auto o większej pojemności spali
    mniej niż "kosiarka" - oczywiście, da się takie przykłady znaleźć.
    ALE moj koledzy zaczęli wywód od tego, że jeżdżąc autem o większej
    pojemności tempem samochodu o pojemności mniejszej zużyjesz tyle samo
    paliwa. Ogólnie. Bez uciekania się do przykładów, że w takiej a takiej
    sytuacji może to mieć miejsce. Ja z taką teorią się nie zgodzę, bo praktyka
    na wielu wielu samochodach pokazuje coś zgoła przeciwnego.

    > Uwzględnij również to, że silnik o większej pojemności może dawać tę samą
    > moc co mniejszy przy znacznie niższych obrotach.

    I tylko wtedy uda mu się ekonomią dojść do poziomu silnika o mniejszej
    pojemności - teraz tylko trzeba wiedzieć, ile tej mocy zostanie faktycznie
    przekazane na koła, a ile zostanie stracone na układzie przeniesienia
    napędu.

    > Jeśli jednak nie potrafisz, to przestań trollować. Bo Twoje wypowiedzi
    > pozbawione są konkretów a pełne uogólnień, których nie potrafisz
    > udowodnić.

    Chciałem udowodnić - bierzemy dwa auta i jedziemy. Gadaj z Kubą, dlaczego on
    nie chciał się w to bawić. Jak Ci to mam udowodnić inaczej, skoro każdy tu
    ma swoje widzimisię, bo jego 2.5 V6 pali 13 gazu po mieście, a komuś innemu
    Nubira 2.0 żre 15/100 na trasie, a jeszcze innemu Corolla 1.6 wciąga 11/110
    po mieście.

    > Np. teoria o tym że 10% zmiana masy = 10% zmiany w spalaniu! Nadal czekam
    > na dowody!.

    To dotyczyło jazdy miejskiej, bo w takiej najwyraźniej zaznaczają się
    różnice w spalaniu - a o jeździe miejskiej w większej mierze tutaj
    dyskutowaliśmy. I tak mniej więcej w praktyce to wychodzi - robiłem sobie
    kiedyś takie doświadczenie z czystej ciekawości - jazda autem z samym
    kierowcą i jazda samochodem z pasażerami. Oczywiście też może to być różnie
    w przypadku różnych aut, ale dla warunków miejskich spokojnie "na okrągło"
    możesz przyjąć taki wzrost spalania.

    Jurand.