  • Data: 2009-01-04 19:33:20
    Temat: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail n...@o...info napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A co ma piernik do wiatraka? Doczytaj co to jest nadawanie
    > anamorficzne, bo nie wygląda, żebyś wiedział co to jest.

    ok, moze zle rozumiem - dla mnie anamorficzne 16:9 to takie, gdzie pasmo
    sygnału w całości zuzyte jest na transmisje informacji o obrazie bez
    zuzywania czesci na przesyłanie czarnych pasów na gorze i na dole. Stad np.
    znaczek TVP1 nie moze byc na czarnym pasku bo te czarne pasy nie sa
    nadawane, a jedynie wyswietlane przez TV, poniewaz obraz jest w innym
    rozmiarze niz TV 4:3.

    > Podpowiem, że jest to standard w cywilizowanych krajach i pozwala
    > posiadaczom wszystkich rodzajów telewizorów uzyskać pełny obraz w
    > proporcjach natywnych dla ich odbiornika i w zasadzie w pełnej
    > rozdzielczości (w danym typie przekazu oczywiscie)

    Wszystko fajnie, tylko mnie nasuwa sie podstawowe pytanie - czy wole
    ogladac program/film/sport w oryginalnym 16:9 i miec 1/4 ekranu zuzyta na 2
    czarne pasy na gorze i na dole, czy tez stracic odrobine szczegolów z
    obrazu po lewej i prawej stronie, ale miec obraz na całym badz prawie całym
    ekranie. Ja wybieram wersje nr 2 i mysle ze wiekszosc ludzi tak wlasnie
    wybierze.

    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
    siedzieć i przyglądać się jej." Jerome K. Jerome