  • Data: 2020-10-16 08:42:22
    Temat: Re: terminal GSM czy coś ?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-10-16 o 00:01, sundayman pisze:

    > Modemów to ja mam kupę - ale chodzi o proste użytkowanie - piszę w
    > okienku treść, enter i poszło. I ładnie przychodzi odpowiedź.
    > Czasem trzeba kolejne polecenia wysłać odpowiednio szybko, więc zabawa
    > z dodatkowymi komendami AT jest do bani.

    Miałem podobny problem z modułami komunikacyjnymi w dźwigach (windach).
    Czasami muszę przeprogramować np. listę powiadamianych numerów telefonów
    czy też zmienić ustawienia. Odbywa się to oczywiście przy pomocy SMS-ów.
    Ponieważ tych modułów pod opieką mam kilkadziesiąt to zajęłoby to sporo
    czasu, aby jechać w każde miejsce, wyjąć kartę SIM z modułu wsadzić do
    telefonu ustawić itd. Robię to po prostu zdalnie używając telefonu
    Huawei (w moim przypadku jest to P8 Lite, ale nie ma to znaczenia) oraz
    dedykowanego oprogramowania HiSuite. Telefon podłączony przewodem USB do
    laptopa.

    Wszystkie numery modułów mam zapisane jako kontakty wg pewnego szablonu,
    a jest to oznaczenie oddziału, nazwa ulicy oraz numer dźwigu pod tym
    adresem.

    Ponieważ z sieci przychodzi różne świństwo to w programie mogę ustawić
    sobie filtr, że w danym momencie widzę tylko daną grupę SMS-ów np. z
    danego oddziału czy spod danego adresu czy też tylko jeden dźwig itd.

    W zakładce Kontakty -> Wiadomości mam podgląd do rejestru SMS-ów, gdzie
    mogę właśnie ustawić sobie ww filtr.

    Zazwyczaj bywa, że muszę przeprogramować całą grupę modułów np. z
    określonego oddziału czy też wszystkie. Nie muszę wysyłać SMS-ów
    pojedynczo tylko wpisuję w pole SMS treść tego SMS-a, a z listy
    kontaktów wybieram te numery dźwigów, do których ma trafić ta treść
    SMS-a. Za jednym kliknięciem mogę przeprogramować wszystkie wybrane moduły.

    Aby się nie pierdzielić z pisaniem komend za każdym razem, bo ważne jest
    tam nawet jak stoją przecinki, kropki czy spacje to po prostu wszystkie
    je mam wypisane w jednym pliku tekstowym i temat załatwiam metodą Kopiuj
    -> Wklej.

    Wysyłam hurtem komendy i czekam na odpowiedzi modułów.

    Możliwe, że program także obsłuży jakiś modem USB Huawei. Niestety nie
    testowałem. W moim przypadku po prostu telefon już miałem.