  • 1. Data: 2020-10-15 03:37:57
    Temat: terminal GSM czy coś ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Potrzebny mi taki wynalazek, który mogę podłączyć do PC, wsadzić do
    niego kartę SIM i z komputera wygodnie wpisać SMS i wysłać. I żeby
    zwrotnie oczywiście przychodzące SMS mi się wyświetlały w PC.

    Coś a'la terminal taki. Od czasu do czasu muszę zdalnie konfigurować
    jakieś urządzenia via SMS. Telefonem można dostać pierdolca.

    Próbowałem kiedyś jakimś programem , który via serwer spina telefon z
    PC. Jakoś to tam działało, ale nie do końca i problematycznie.

    Wolałbym więc sprzętowo i coś co jest wygodne.

    Ktoś coś ?

  • 2. Data: 2020-10-15 03:57:04
    Temat: Re: terminal GSM czy coś ?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.10.2020 o 03:37, sundayman pisze:
> [...]
    > PC. Jakoś to tam działało, ale nie do końca i problematycznie.
    >
    > Wolałbym więc sprzętowo i coś co jest wygodne.

    Jakiś modem na USB. Większość to posiada.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2020-10-15 08:09:16
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Telefon z Androidem i strona https://messages.google.com/

  • 4. Data: 2020-10-15 08:41:57
    Od: mirekc <m...@i...pl>

> [...]
    > PC. Jakoś to tam działało, ale nie do końca i problematycznie.
    >
    > Wolałbym więc sprzętowo i coś co jest wygodne.

    https://www.tabletowo.pl/funkcja-twoj-telefon-w-wind
    ows-10-jak-dziala/

  • 5. Data: 2020-10-15 10:00:59
    Od: Stefania Harper <s...@f...net>

    On 2020-10-15 03:37, sundayman wrote:
> [...]
    > PC. Jakoś to tam działało, ale nie do końca i problematycznie.
    >
    > Wolałbym więc sprzętowo i coś co jest wygodne.

    Calkiem sprzetowo to moze na MikroTiku...?

    https://blog.idea4pro.com/tag/modem/

    //moze nawet na RB411u...?

  • 6. Data: 2020-10-15 10:28:31
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 15/10/2020 02:37, sundayman wrote:
> [...]
    > PC. Jakoś to tam działało, ale nie do końca i problematycznie.
    >
    > Wolałbym więc sprzętowo i coś co jest wygodne.

    Najprościej to USB dongle. Może być najstarsze jakie jest - nie
    potrzebujesz 3G/4G/5G a nawet GPRS (chyba że chcesz też wysyłać MMS)

    Bardziej hakerskie rozwiazanie to moduł SIM800 / SIM900

    https://www.ebay.co.uk/itm/NEW-SIM800C-Development-B
    oard-GPRS-GSM-Module-with-Antenna-for-Raspberrp-Pi-R
    PI/332363369903

    są też takie z adapterem USB np:
    https://www.ebay.co.uk/itm/SIM800C/283246356528 )

    Jeśli chcesz gotowca to możesz pojsc z takie coś:

    https://www.aliexpress.com/item/32756455330.html - to urządzonko wyślle
    Ci SMS na emaila lub (jak oskryptujesz) to na cokolwiek. Oczywiscie to
    droga zabawa bo oprosz SMS możesz tez dzwonić przez VoIP z tej karty.

    Ostatnią opcją - jak nie chce Ci sie bawić sprzęty - kup wirtualny numer
    u jakiegoś dostawcy i wtedy dostaniesz SMSa po HTTP.

    c.

  • 7. Data: 2020-10-15 16:29:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 15 października 2020 03:38:02 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    > PC. Jakoś to tam działało, ale nie do końca i problematycznie.
    >
    > Wolałbym więc sprzętowo i coś co jest wygodne.

    Kiedyś była taka fajna strona sms.orange.pl i tam można było wysyłać SMSy z komputera
    - a jak na telefonie odpowiadałeś, to się te SMSy wyświetlały na tej stronie (każda
    sesja dostawała unikalny numer).
    Ale już jej nie ma.

    Do PC oczywiście stareńki modem GSM, ja jeszcze taki mam do aero2, jeździ mi też na
    jednym tramwaju, jeden leży na biurku, jeden jeździ na autobusie w Zagrzebiu (o ile
    go nie ukradli czy nie zdemontowali), a z jednym to nie wiem, co się stało (chyba
    ukradli nam w tramwajach, bo coś mi świta, że jeździły dwa).

    Ale jeszcze można doposażyć sobie telefon w klawiaturę - czy to bluetooth czy na
    kabelku USB-on-the-go.
    Chyba że zależy Ci na archiwizowaniu odpowiedzi na PC - copy/paste z programu do
    obsługi SMS jest zapewne łatwiejsze niż przenoszenie SMSa z telefonu na PC.

  • 8. Data: 2020-10-15 17:34:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    komputera - a jak na telefonie odpowiadałeś, to się te SMSy wyświetlały na tej
    stronie (każda sesja dostawała unikalny numer).

    Ciągle można wysyłać sms-y do plusa mailem. Ale w treści jest m.in.
    adres nadawcy, więc mogą się nie nadawać do sterowania czymśtam.

    MJ

  • 9. Data: 2020-10-15 18:42:42
    Od: jacek <j...@f...pl>

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > PC. Jakoś to tam działało, ale nie do końca i problematycznie.
    >
    > Wolałbym więc sprzętowo i coś co jest wygodne.

    Dowolny modem na uarcie lub uart via USB. 3 AT commands i SMS leci do
    sieci.

    jp

  • 10. Data: 2020-10-15 21:53:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 15 października 2020 17:34:17 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski
    napisał:

> [...]
    > >

    > Ciągle można wysyłać sms-y do plusa mailem. Ale w treści jest m.in.
    > adres nadawcy, więc mogą się nie nadawać do sterowania czymśtam.

    O, o tym zdążyłem zapomnieć, a było/jest fajne.
    Ale OP potrzebuje odebrać SMS zwrotny (pewnie potwierdzenie).