-
Data: 2011-03-14 22:05:18
Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-03-14 17:40, Alexy pisze:
> Zamiast wipisywać pierdoły może byś tak łaskawie popatrzył na tego
> PDF-a o co w tym wszystkim chodzi.
I wzajemnie.
Bo piszesz cały czas o charakterystyce liniowej, co nie zgadza się z rys
5 z pdf. Nawet nie jest to charakterystyka jakoś zbliżona do liniowej.
Ale przeanalizujmy dokładnie całe doświadczenie tam opisane:
Testowe zderzenie z artykułu to wytracenie prędkości 6m/s w czasie 80ms,
co przy liniowej charakterystyce daje stałe przeciążenie które wynosi
75m/s^2, czyli 7.65g działające przez 80ms.
Rysunek 5 pokazuje że charakterystyka zderzaka jest bardzo nieliniowa,
bo jest tak jak pisałem wcześniej - mamy trwający 10ms strzał
przeciążenia wynoszący ponad 20g (opóźniony i trochę rozciągnięty w
czasie przez sprężynę i krzywki o których pisałeś).
Podczas tych 10ms wytracana jest 1/3 prędkości, a kosztuje to trzykrotny
wzrost maksymalnego opóźnienia (a to właśnie wartość maksymalna jest
niebezpieczna dla ludzi) w stosunku do opóźnienia liniowego.
AFAIK obecne strefy zgniotu są pod tym względem bardziej liniowe niż ten
zderzak - chociaż tu nie mam dokładnych danych, ale jeszcze poszukam.
Natomiast do tego momentu zgoda - takie urządzenie w ten czy inny sposób
zbudować się da (przynajmniej teoretycznie nie ma przeszkód).
Efektywność taka sobie (ponad 20g opóźnienia, przy zderzeniu z
prędkością 21.6km/h), ale oczywiście nie stoi to w sprzeczności z niczym.
Ale chciałbym się skupić na tym co jest dalej.
Bo dalej jest bardzo ciekawy rysunek 6, który zawiera
mierzone opóźnienie działające wewnątrz pojazdu.
Wynika z niego, że podczas gdy samochód stracił 6m/s w czasie 80ms,
przeciążenie wewnątrz nie przekroczyło 4g, a średnie wyniosło około
1.5g, czyli było jakieś 5x niższe niż powinno być.
Bo samochód hamował z maksymalnym opóźnieniem ponad 200m/s^2, a w tym
czasie akcelerometr wewnątrz pokazywał poniżej 40m/s^2.
I to już albo jest zdecydowanym zaprzeczeniem zasad dynamiki Newtona i
czymś co powoduje że wszystkimi podręcznikami do fizyki można zacząć
palić w piecach, albo jest zwykłym kłamstwem (no powiedzmy fachowo
"gruby błąd systematyczny").
> W rodzinie spotkałem się z podobnym przykrym doświadczeniem
> wynalazcy, który poświęcił pół życia na opracowanie genialnej,
> bezstopniowej i banalnie prostej w konstrukcji automatycznej skrzyni
> biegów do samochodu,
Ja rozumiem, ale żeby porównać skrzynię biegów do zderzaka Łągiewki, to
Twój znajomy musiałby zrobić skrzynię która z jednej strony "bierze"
10kW, a na wyjściu "daje" 50kW.
Bo że są różne ciekawe wynalazki, to ja wiem. I tak samo wiem że trudno
zainteresować innych taką konstrukcją na zasadzie pokutującego podejścia
że "gdyby to było możliwe, to Amerykanie dawno by to wynaleźli".
A wiesz dlaczego jest trudno?
A właśnie dlatego że ogromna większość tych "wynalazców" to przeróżni
szarlatani, którzy kombinują jak tu wszystkich oszukać, wyszarpać kasę i
się wylansować na dętej lipie. I w tej masie zdolny konstruktor ma
ogromne szansa na to żeby zostać pominiętym i zaszufladkowanym razem z
przeróżnymi "świrami".
I tym bardziej szkoda że piszemy teraz o bzdurnych "bezsiłowych
transferach energii pomiędzy masami bezinercyjnymi", zamiast o na pewno
ciekawej skrzyni bezstopniowej którą wymyślił Twój znajomy.
> Niestety tak wygląda polska racjonalizacja, że kto inny robi
> wynalazek i odwala czarną robotę, a kto inny zbiera oklaski i "kroi
> kasiorę".
Łągiewka ma już ten etap dawno za sobą - istnieje w mediach, ma
fundusze, ma badania, opracowania. Dla koncernów jest to sprawa gotowa
do wdrożenia. Jedyny problem jest taki, że to nie działa.
I każdy przemysł który się wynalazkiem zainteresował już to zweryfikował
i dlatego jeszcze nie nastąpiła największa rewolucja technicznej od
czasu wynalezienia koła (bo tym by było zbudowanie działającego
prototypu zderzaka) :)
Następne wpisy z tego wątku
- 14.03.11 21:17 Jaroslaw Berezowski
- 14.03.11 22:25 Alexy
- 14.03.11 22:36 Alexy
- 14.03.11 23:59 Tomek Kańka
- 15.03.11 01:04 Krzysiek Kielczewski
- 15.03.11 07:24 Mariusz Chwalba
- 15.03.11 14:18 Jaroslaw Berezowski
- 15.03.11 16:44 Waldek Godel
- 15.03.11 16:49 Alexy
- 15.03.11 16:50 Alexy
- 15.03.11 17:19 Alexy
- 15.03.11 17:40 RoMan Mandziejewicz
- 15.03.11 18:48 J.F.
- 15.03.11 20:32 Alexy
- 15.03.11 20:39 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=