  • 11. Data: 2009-02-04 12:47:38
    Temat: Re: (troche OT) dysk
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > dlaczego? ja mam WD CAviara 450MB i jest sprawny do dzisiaj... w tamtych
    > czasach dyski WD były the beściak :)

    Coz... w czasach standardowej pojemnosci ~160MB "powszechna" opinia o
    Caviarach to: "padaja jak muchy". Ja w kazdym razie profilaktycznie omijalem
    z daleka. Z tych marek, ktorych w tamtych czasach uzywalem, najwieksza
    smiertelnosc mialy Seagate (i Connery - firme przejal zdaje sie Seagate
    pozniej).

    ::f::

  • 12. Data: 2009-02-04 12:52:36
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > dlaczego? ja mam WD CAviara 450MB i jest sprawny do dzisiaj... w tamtych
    > czasach dyski WD były the beściak :)

    Albo do dzisiaj sa, albo mam wyjatkowe szczescie. Wspomniany 250MB, 8,4GB,
    250GB, 750GB, wszystkie WD i tylko raz widzialem cos takiego jak bad
    sektor... jak kupilem Seagate. Komp jak wlaczam rano (czyli w
    poludnie;-)), to chodzi do poznej nocy. Teraz te 2 ostatnie dyski,
    poprzedni komp z tym 8,4 tez tak pracowal przez kilka lat, teraz odpalany
    jest czasem jako awaryjny. Ten z 250MB tez czasem jest odpalany jak trzeba
    programator na ISA odpalic.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2009-02-04 12:55:23
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Pawel "O'Pajak" wrote:
> [...]
    > poprzedni komp z tym 8,4 tez tak pracowal przez kilka lat, teraz
    > odpalany jest czasem jako awaryjny. Ten z 250MB tez czasem jest odpalany

    WD miał taki okres (kawałek czasu temu) że wypuszczał mało ciekawe
    produkty, a od kilku ostatnich lat znowu jest OK - mam jak na razie 4
    dyski WD (2 x 500MB, 1 przenośny 250GB i 1 x 250GB w laptopie) i nie mam
    z nimi żadnych problemów...

  • 14. Data: 2009-02-04 12:57:45
    Od: Olek <o...@u...eu>

    ::-::dysmorfofob::-:: wrote:

    > Coz... w czasach standardowej pojemnosci ~160MB "powszechna" opinia o
    > Caviarach to: "padaja jak muchy".

    pierwsze słysze... w tamtych pięknych czasach Caviar to był chyba
    najszybszy dysk do PCta :) Seagate był równie dobry... Conner pamiętam
    padł mi po pół roku (chodził jeszcze z Amigą z przejściówką jakąś),
    Maxtor również się zesrał... a Caviara mam do dzisiaj - mogę go
    podłączyć i ma 0 badów - troche tylko głośno pracuje...

  • 15. Data: 2009-02-04 14:00:51
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009 01:56:02 +0100, "stab" <s...@w...pl> wrote:

    >witam
    >jako ciekawostka:
    >wlasnie wymienilem dysk WD 20 gb, ktory wiernie zluzyl przez 9 lat :)
    >kupiony latem 2000 roku, komp chodzil (i chodzi) 24/7, dysk oczywiscie nadal
    >dziala, teraz schowany do szuflady na pamiatke:)

    2 x któryś Seagate SCSI dostarczony wraz z serwerem Compaq ProLiant w
    kwietniu 1995 roku - jak wynika z dokumentów. Pracuje od momentu
    dostczenia. Od paru lat maszyna (2z PentiumPro 233MHz) robi już nei za
    serwer a za router dla sieci kilkudziesięciu maszyn.

    Dysków które mają 0,5-20GB w wieku ~7-10 mam w sumie ze 40- sztuk i
    sobie spokojnie działają.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2009-02-04 14:29:57
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 04 Feb 2009 08:47:12 +0100, ant <a...@n...tld> wrote:

> [...]
    Oj tam, Western Digital Tidbit, ~40MB, 2.5" i ciągle daje się
    podłączyć. Montowali coś takiego do Amigi 600HD.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 17. Data: 2009-02-04 14:46:10
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 04 Feb 2009 13:52:36 +0100, "Pawel \"O'Pajak\""
    <o...@g...pl> wrote:

> [...]
    >jest czasem jako awaryjny. Ten z 250MB tez czasem jest odpalany jak trzeba

    A ja powmiem tak: padalność zależy od konkretnego modelu a nie od
    firmy producenta. Zwykły użytkownik domowego peceta ma stycznośc z
    kilkoma/kilkunastoma dyskami i zwykel na podtstawie takiej próbki się
    wypowiada a to próbka dośc mała. Przez moje ręce przeszło dysków parę
    setek a możliwe że przez kilkanaście lat już wtysiące to poszło. I
    Wnioski mam trochę inne. Np. IBM robi fajne dyski tylko miał wpadkę
    ze sławetnymi DTLA robionymi na Węgrzech (choć np. ja mam ~8-10 sztuk
    w rónych kompach z tego okresu i nie narzekam - zależało od miejsca
    produkcji), Seagate też robi dobre dyski ma teraz wtopę ze swoimi
    nowymi modelami. Właściwie chyba każdy producent z jakimiś modelami
    dysków zaliczył wpadkę - ciżeko na podstawie wadliwej serii
    generalizować. Zwłaszcza że jak sie ma np. 2 dyski chodzące
    bezawryjnei to ciężko jest przyjąc że inne z tej serii moga być
    wadliwe.

    Zdrówko

  • 18. Data: 2009-02-04 19:46:54
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    A u mnie w warsztacie w piwnicy działa XT
    (8 MHZ z 20 MB dyskiem) DOS 3.30.
    I chłopcy w Dig-duga na nim grają...:)
    A wiecie co to Mera 9150 ? też działa.

    pozdrowienia a Piotr W.

  • 19. Data: 2009-02-04 19:58:53
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 4 Feb 2009 20:46:54 +0100, "Piotr W." <p...@p...com>
    wrote:

    >A u mnie w warsztacie w piwnicy działa XT
    >(8 MHZ z 20 MB dyskiem) DOS 3.30.
    >I chłopcy w Dig-duga na nim grają...:)
    >A wiecie co to Mera 9150 ? też działa.
    Tak przy okazji - jest tu może ktoś, kto pracował na komputerach
    analogowych (takie cuś do rozwiązywania równań różniczkowych)?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 20. Data: 2009-02-04 20:24:15
    Od: Padre <P...@n...net>

    stab pisze:
> [...]
    > kupiony latem 2000 roku, komp chodzil (i chodzi) 24/7, dysk oczywiscie nadal
    > dziala, teraz schowany do szuflady na pamiatke:)

    Do zeszłego roku trzymałem lapka z ekranem LCD mono, Windowsem 1.01 i
    dyskiem twardym którego pełen backup bez kompresji robiło sie na 14
    dyskietkach 3,5" DD (10MB), mało że wszystko było sprawne to nawet
    Windows nie był od nowości reinstalowany :) Miałem go wystawić na
    Allegro ale koniec końców oddałem go na zbiórkę złomu elektronicznego
    pod hipermarketem :)