  • 1. Data: 2009-02-03 16:44:39
    Temat: [pyt] Jaki dysk do laptopa?
    Od: Mariusz <s...@m...com>

    Witam,

    Pytanie jak w temacie: szukam nowego dysku twardego do noteobooka, bo
    moj obecny (74.5 GB po sformatowaniu, pomniejszony dodatkowo o 6 GB
    partycje serwisowa) jest troche za maly jak na 2009 rok. Szukam czegos o
    korzystym stosunku zł/GB, SATA i mozliwie najbardziej wydajnym, wiec
    7200 obr./min. SSD jak na razie nie wchodzi w gre, bo wciaz za drogie i
    za male pojemnosci.
    Dobrze tez zeby nie byl jakis specjalnie awaryjny i zbyt glosny. Pobor
    pradu jest drugarzedna sprawa, bo laptopa uzywam glownie w domu,
    zasilanego z sieci.
    Obecnie mam Hitachi HTS541680J9SA00 i poza mala pojemnoscia nic zlego
    powiedziec nie moge.

    Dziekuje za rady i pozdrawiam

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-02-03 16:50:05
    Temat: Re: [pyt] Jaki dysk do laptopa?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mariusz" <s...@m...com> napisał w wiadomości grup
    > Pytanie jak w temacie: szukam nowego dysku twardego do noteobooka, bo moj
    > obecny (74.5 GB po sformatowaniu, pomniejszony dodatkowo o 6 GB partycje
    > serwisowa)

    To wywal tą partycję serwisową.

    > Dobrze tez zeby nie byl jakis specjalnie awaryjny i zbyt glosny. Pobor pradu
    > jest drugarzedna sprawa, bo laptopa uzywam glownie w domu, zasilanego z sieci.

    Twoje wymagania spełniają prawie wszystkie dyski twarde. Myślisz, że odczujesz
    różnicę, między np. 70 MB/s, a 72 MB/s?
    Różnicy w czasie dostępu też zbytnio nie zauważysz.

  • 3. Data: 2009-02-03 20:15:41
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Otwórz dowolny cennik, wejdź na dyski Sata 2,5" 7200 i wyierz ten, za którym
    cena idzie ostro w góree.
    Gotowe.

    --
    Mariusz

  • 4. Data: 2009-02-04 04:24:30
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Mariusz <s...@m...com> zwrócił błąd:

> [...]
    > zasilanego z sieci.
    > Obecnie mam Hitachi HTS541680J9SA00 i poza mala pojemnoscia nic zlego

    Świetny jest dysk 7k200 o pojemności 200 GB (czyli jakieś 187 GiB).
    Ponieważ wyszedł następca ponad pół roku temu to ten spadł cenowo, nie
    wiem jaki masz limit (około 370 zł Polsce, pewnie niedługo znikną
    zupełnie). Następca 7k320 nie jest dużo wydajniejszy, więc ten 7k200
    jest bardzo dobry jeśli chodzi i o wydajność, i o stosunek ceny do
    pojemności. Inny nowszy dysk, 5k250 (200 GB), jest i droższy i
    wolniejszy.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8