  • Data: 2009-04-03 07:35:25
    Temat: Re: troche ntg - temperatura dysku
    Od: "Stolat" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lukasz Spychalski" <l...@s...polbox.com> napisał w
    wiadomości news:1907545.vYhyI6sBWr@tata...
    pawelj wrote:

    >Mój niegdysiejszy Deskstar vel Deathstar wysypał się pokazowo po
    >przekroczeniu 46 stopni. Od tamtej pory montuję dyski jak najniżej
    >dmuchając
    >dodatkowym nawiewem.

    JA też kiedyś maiłem problem z dyskami. Zalożyłęm macierz 2 dyskową na RAID
    0 i do tego 2 dyski wspomagające.
    Dyski były zamontowane w normalnej odbudowie ATX jeden na drugim.
    Po 3 miesiącach padł mi jeden dysk z RAIDA, dyski były nowe.
    Wymieniłem ga na gwarancji i za koljene 3 miesiące padł drugi.
    WKurzyłem się i zamontowałem 2 wiatraki z przodu obduowy tak, że wdmuchiwały
    powietrze na dyski.
    Komputer chodzi już chyba z 4 lata, po 20 godzin na dobę i zero problemó.
    Tak jak ktos pisał, im mniejsza temperatura HDD tym dłużej będzie działać.

    Pozdrawiam Michał