  • Data: 2009-04-03 07:49:50
    Temat: Re: troche ntg - temperatura dysku
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pawelj wrote:

    > Może trochę temat NTG ale jednak może ktoś mi doradzi.
    >
    > Jaka może być bezpieczna temperatura dysku od komputera?
    >
    > Dysk będzie siedział w obudowie bez wiatraka i ma pełnić rolę dysku do
    > backupów oraz wymiany danych - "dysk sieciowy".
    > Tyle, że leży w obudowie szczelnie zamknietej i niewiele większej od
    > niego. Ciepło mu.
    > Obudowa jest mocno ciepła, ale nie parzy.
    >
    > Zastanawiam się czy to bezpieczne dla dysku czy może kombinowac coś z
    > dodatkowym chłodzeniem (rozkręcona obudowa, wiatrak...)

    wiekszosc tanich konstrukcji jakie widzialem (seagate, wd, samsung) w klasie
    ~5400-7200 rpm ma bardzo zle rozwiazany projekt elektroniki jesli chodzi o
    rozpraszanie ciepla. w wielu takich dyskach leca drivery do silnika,
    co latwo sprawdzic iloscia popalonych dyskow w obiegu...
    mi osobiscie padly ze 3 dyski .

    drugi efekt to taki ze powyzej 50C pojawiaja sie bledy odczytu, mozliwe ze
    wskutek zwyklej rozciagliwosci cieplnej ? tak czy siak sypia sie i to
    czesto , po ostygnieciu mozna przeformatowac i dzialaja, ale po co tracic
    dane ...