-
Data: 2011-03-31 14:44:05
Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Jakub Witkowski wrote:
> W dniu 2011-03-30 14:24, Cavallino pisze:
>> Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
>> wiadomości news:
>>
>>> Przy założeniu że sprawność silnika na wodór i paliwa ciekłe jest
>>> taka sama
>>> (a chyba jest),
>>
>> W sensie że ogniwo wodorowe ma tak niską sprawność jak silnik spalinowy?
>
> Ogniwo: około 50%, silnik który napędza 80%, straty pozostałe
> (sterowanie) dodatkowo
> kilka %, wynikowo mamy powiedzmy 35%. Niby lepiej niż spalina ale
> różnica nie powala.
Nnno, to się jeszcze trochę powinno dać poprawić w stosunku do
węglowodorów. Młoda technologia vs w pełni dojrzała i poznanwna.
> Dodatkowo straty przechowywaniu (wodór wycieka przez nawet przez
> metale).
Zwłaszcza przez metale :). Tak na prawdę różne plastyki są szczelniejsze
(w końcu same zawierają pełno wodorów, bodaj polietylen jest niezły) ale
nie zupełnie szczelne. Kłopot taki, że jeśli trzymać wodór ciekły to w tej
temperaturze wiele plastyków jest jak szkło -- niby (często znacznie)
większa wytrzymałość na obciążenia ale parszywa kruchość. Jeszcze
kilkanaście lat temu to właśnie to było gwoździem do trumny projektu
amerykańskiej rakiety X-33 -- kompozytowy zbiornik podczas testów był
pękł. Ale gdzieś ostatnio czytałem że się już ktoś chwalił że wyprodukował
zbiornik kompozytowy na ciekły wodór, zbiornik który działa. Tylko to może
być kompozyt bazujący na metalu a nie na jakimś tworzywie organicznym a
wtedy wodór będzie uciekał jak z metalowego.
> Nie wiem
> jak dużo dokładnie, ale to jest problem. Zatankujesz, wsiadasz za 2
> tygodnie
> i... nie jedzie :) Trzeba optymalizować masę butli tak aby minimalizować
> straty
> (za ciężka - niedobrze, za lekka - też niedobrze...)
>
Może wyjść, że będzie musiałobyć zasilanie hybrydowe -- część (nawet
większość) z wodoru a część z akumulatorów (żeby się dało do stacji
dojechać jak wyschnie)
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.11 14:49 Sebastian Kaliszewski
- 31.03.11 15:05 Kamil
- 31.03.11 15:31 niusy.pl
- 31.03.11 15:50 Cavallino
- 31.03.11 15:52 Cavallino
- 31.03.11 16:25 GUB
- 31.03.11 16:36 GUB
- 31.03.11 17:44 Karolek
- 31.03.11 17:46 Karolek
- 31.03.11 17:54 Karolek
- 31.03.11 17:57 Karolek
- 31.03.11 18:06 Karolek
- 31.03.11 17:58 Karolek
- 31.03.11 18:44 niusy.pl
- 31.03.11 18:49 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
- dziś ostatni raz
- pizza motorek
Najnowsze wątki
- 2025-11-09 Węże do tlenu medycznego
- 2025-11-09 Więcej miejsca na buspasach :-)
- 2025-11-08 kable zawieraja skrobie?
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-11-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-07 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Senior Programmer C <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei