-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news2.glorb.com!npeer0
3.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!
nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.new
s.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-
mail
Date: Thu, 31 Mar 2011 14:44:05 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
References: <imt9rj$9a5$1@node2.news.atman.pl>
<4d923295$0$2492$65785112@news.neostrada.pl>
<4d930221$1@news.home.net.pl>
<4d930a55$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
<imv76r$p54$1@news2.ipartners.pl>
<4d93210a$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
<in1f5k$1t70$1@news2.ipartners.pl>
In-Reply-To: <in1f5k$1t70$1@news2.ipartners.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <9...@b...softax.pl>
Lines: 53
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1301574602 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2453 83.18.189.42:53220
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2359586
[ ukryj nagłówki ]Jakub Witkowski wrote:
> W dniu 2011-03-30 14:24, Cavallino pisze:
>> Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
>> wiadomości news:
>>
>>> Przy założeniu że sprawność silnika na wodór i paliwa ciekłe jest
>>> taka sama
>>> (a chyba jest),
>>
>> W sensie że ogniwo wodorowe ma tak niską sprawność jak silnik spalinowy?
>
> Ogniwo: około 50%, silnik który napędza 80%, straty pozostałe
> (sterowanie) dodatkowo
> kilka %, wynikowo mamy powiedzmy 35%. Niby lepiej niż spalina ale
> różnica nie powala.
Nnno, to się jeszcze trochę powinno dać poprawić w stosunku do
węglowodorów. Młoda technologia vs w pełni dojrzała i poznanwna.
> Dodatkowo straty przechowywaniu (wodór wycieka przez nawet przez
> metale).
Zwłaszcza przez metale :). Tak na prawdę różne plastyki są szczelniejsze
(w końcu same zawierają pełno wodorów, bodaj polietylen jest niezły) ale
nie zupełnie szczelne. Kłopot taki, że jeśli trzymać wodór ciekły to w tej
temperaturze wiele plastyków jest jak szkło -- niby (często znacznie)
większa wytrzymałość na obciążenia ale parszywa kruchość. Jeszcze
kilkanaście lat temu to właśnie to było gwoździem do trumny projektu
amerykańskiej rakiety X-33 -- kompozytowy zbiornik podczas testów był
pękł. Ale gdzieś ostatnio czytałem że się już ktoś chwalił że wyprodukował
zbiornik kompozytowy na ciekły wodór, zbiornik który działa. Tylko to może
być kompozyt bazujący na metalu a nie na jakimś tworzywie organicznym a
wtedy wodór będzie uciekał jak z metalowego.
> Nie wiem
> jak dużo dokładnie, ale to jest problem. Zatankujesz, wsiadasz za 2
> tygodnie
> i... nie jedzie :) Trzeba optymalizować masę butli tak aby minimalizować
> straty
> (za ciężka - niedobrze, za lekka - też niedobrze...)
>
Może wyjść, że będzie musiałobyć zasilanie hybrydowe -- część (nawet
większość) z wodoru a część z akumulatorów (żeby się dało do stacji
dojechać jak wyschnie)
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.11 14:49 Sebastian Kaliszewski
- 31.03.11 15:05 Kamil
- 31.03.11 15:31 niusy.pl
- 31.03.11 15:50 Cavallino
- 31.03.11 15:52 Cavallino
- 31.03.11 16:25 GUB
- 31.03.11 16:36 GUB
- 31.03.11 17:44 Karolek
- 31.03.11 17:46 Karolek
- 31.03.11 17:54 Karolek
- 31.03.11 17:57 Karolek
- 31.03.11 18:06 Karolek
- 31.03.11 17:58 Karolek
- 31.03.11 18:44 niusy.pl
- 31.03.11 18:49 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
Najnowsze wątki
- 2025-07-30 Taka ciekawostka pożarowa :)
- 2025-07-30 Danina dla artystów, tworców i producentów od zakupu sprzętu elektronicznego.
- 2025-07-30 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-07-30 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-30 Kolejni bezrobotni inżynierowie na zasiłkach...
- 2025-07-30 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-30 MILLER ZAORAŁ PRO-UKRAIŃSKIEGO REDAKTORA
- 2025-07-29 "cywilny przemysł stoczniowy w USA praktycznie nie istnieje"
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Re: PLL LOT na pokładzie zemdlało kilku pasażerów, a linie lotnicze nie zapewniły nawet podstawowego wsparcia - choćby szklanki wody.
- 2025-07-29 Re: Podkreślają też wielką szkodliwość zdrowotną wiatraków, które usytuowane bardzo blisko siedlisk ludzkich mają negatywny wpływ na zdrowie ludzkie".
- 2025-07-29 Re: bełkot reklamowy eSIM, których nikt nie chce, bo są niebezpieczne.
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Warszawa => IT Data Analyst (Power BI) <=