    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Mon, 29 May 2023 10:40:32 -0700 (PDT)
    Subject: Re: upgrade Xeon E5-1620 v3
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, May 25, 2023 at 7:03:19 p.m. UTC-5, Marcin Debowski wrote:

    > Doradzam mu podług moich najlepszych intencji. Wiekszość osób nie widzi
    > tu problemu, tak jak nie widzi problemu redundacji kopii zapasowych czy
    > w ogóle braku kopii zapasowych.

    Dobrymi intencjami to jest droga gdzies tam wybrukowana.

    > Nie, to nie jest kwestia gustu.

    Tak, to jest kwestia gustu. Jeden woli obraz wierny a drugi woli zeby wogole byl i
    byl poreczny.

    > 1) jak się ma oryginał to zawsze można do niego wrócić; jak się go nie
    > ma to pozamiatane

    Wielu ludzi ma gdzies jakosc czy oryginalnosc.
    Wakacje maja sie zmiescic na dysku bo se tworca nie chce marnowac miejsca na
    materialy ktorych nie bedzie ogladal a jak bedzie to go bedzie walilo czy pryszcza
    na twarzy widac czy jest rozmazany.

    Inny lubi zeby detale byly i nie wadzi mu ilosc zajetego miejsca.

    Kwestia gustu.

    > 2) miejsce na dysku jest obecnie tanie jak barszcz, po co więc na siłę
    > na nim oszczędzać? Po co niszczyć informacje, której nie będzie się w
    > stanie w żaden sposób odzyskać?

    Jak wyzej juz pisalem, nie tylko miejsce gra role. Rowniez porecznosc.

    > 3) taka kompresja nie jest obojętna, ktos może tego w danej chwili nie
    > dostrzegać, za pare lat będzie chciał coś z tym wszystkim innego zrobić,
    > czego w tej chwili zwyczajnie nie przewiduje i nie zrobi bo chciał
    > zaoszczędzić 100 zł. "swiezo urodzone dziecko" nie urodzi się po raz
    > drugi abyśmy mogli jeszcze raz napackać na kartę kilkanaście godzin
    > filmu.

    To se dorosly czlowiek dzis podjal decyzje ze woli rekodowac. Zeby rekodowac
    trzeba nieco sie naglowkowac, jakby to nie bylo wazne to by sie watkotworca nie
    klopotal
    z serwerem tylko kupil dyska za pincet. Ale jednak rekoduje.

    > Przerabiałem to sam na sobie i zwyczajnie dzielę się spostrzeżeniami. W
    > ostatecznym rozrachunku rzecz sprowadza się dokładnie do mieć a nie mieć
    > za cenę maks. paru terabajtów. Jeszcze jeśi chodziłoby o firmy komercyje
    > to spoko, zawsze będą dostepne kopie dla większości z nich. Ale przy
    > filmach czy zdjęciach własnych, nie ma takiej opcji.

    Czyli rzucasz w kogos swoim gustem jak ktos pyta o konkret.
    Dlatego sie zapieklilem.

    > Natomiast aby posłać babci zdjęcia, jasne, tylko jak rozumiem PeterR
    > chce to zrobić dla siebie bo mu 7k wystarcza. Jeśli to oznacza, że po
    > prostu preferuje taki br i nijak się to ma do kasowania oryginałów no to
    > go zwyczajnie źle zrozumiałem i cała moja wypowiedź dotyczy w tym
    > momencie czegoś co nie ma miejsca.

    > Gdzie? Wymyslił pretekst do wymiany cpu. Wiekszość tak robi, co nie jest
    > do niczego potrzebne. Lepiej otwarcie przyznać, głownie przed sobą.
    > Zyski czasowe, które dla tej całej kolekcji będą z tego nowego cpu nie
    > przełożą się na nic konkretnego.

    Napisal jak byk. Wroc, przeczytaj. On pyta jak wymienic 10 letni cpu.
    I zakladam ze chce drop in replacement za 50 pln.
    I dobrze zalozylem bo potem doprecyzowal.
    I za te 50pln moze dostac cpu 2-3x szybszy.
    IMHO dobry dil.