    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: wytrzymałość
    Date: Mon, 12 Jun 2023 23:04:56 GMT

    On 2023-06-12, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > https://youtu.be/2TPXydPGABo?t=335
    > https://youtu.be/2TPXydPGABo?t=554
    >
    > Sklejamy metalowy klucz JB Weld.
    >
    > Jak widac - sklejanie to głupi pomysł, ale jakie napręznie
    > klej naprawde wytrzymał?

    ZCW, sobie pomaczał w kleju, zastygło mu to z kołnierzem, nie oczyszczał
    tego na bokach itp. Dalej nie wiadomo czy powierzchnie były płaskie -
    jakieś mocno mieszane środowiski gdzie cześć działa na rozciąganie część
    na ściskanie. Jedyne co widać, że rozwaliło się kohezyjnie.

    Warunki najbardziej zbliżone do testu DCB (double cantilever beam), ale
    tam się rozciąga z jednej strony bez zgniatania z drugie, a tu mamy
    sztywny klucz, który przenosi naprężenia. Niemniej, wynik może być
    zbliżony, choć nie musi.

    > Duzy klucz przeniosł ok 50 ft lbs, rączka ma przekrój ok 1.0x0.34
    > cala, i dlugosc 14".
    > klej sie chwali wytrzymałością na rozciąganie 5020 psi.

    Czyli ca 35 MPa, tyle ile podobnej klasy materiały, przyjmując, że to
    epoksyd.

    > Obliczenia autora mi sie początkowo bardzo nie podobały, ale po
    > przemysleniu ... tylko trochę nie.

    A co on tam takiego bo prawdę mówiąc nie mam siły analizować?

    --
    Marcin