  • Data: 2023-02-03 12:27:18
    Temat: Re: wzmacniacz audio diagnoza usterki
    Od: robot <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiście, tym bardziej, że piszesz iż efekty mijają po czasie (wzrost
    > temperatury).

    Zgadza się.
    Przerywanie, staje się co raz rzadsze im dłużej wzmacniacz gra.

    Nie koniecznie wzrost temperatury.
    Bo jak wzmacniacz pogra z godzinę,
    a potem po wyłączeniu jak ostygnie,
    od razu po włączeniu nie przerywa.
    Nie widzę zależności przerywania od temperatury.

    Ale jeszcze jedna rzecz mi tu nie pasuje.

    A mianowicie że efekt przerywania dźwięku powstał,
    w okresie kiedy, wzmacniacz w ogóle nie grał,
    nie był podłączony do sieci.
    Tylko od samego "stania".
    Możliwe że kondensatory się psują od takiego "stania"?
    Pewnie tak.

    > Użyj zatem lutownicy, ja czasem tak robię.

    Rozumiem.
    Ale to już trochę jak szukanie igły w stogu siana.
    To się wiąże z gruntownym całkowitym przeglądem.
    A jest co przeglądać.
    Tak to wygląda z góry: https://ibb.co/FVrWXYD

    Koszta nieporównywalne do kosztów wymiany samych przekaźników.

    Poza tym dochodzą problemy logistyczne.
    Jak znaleźć dobry serwis, koszty transportu, i tak dalej.
    Sam chyba nie dam rady za pomocą lutownicy wykryć problemu jednak,
    skoro to nie przekaźniki.

    Dziękuje za pomoc.