  • Data: 2021-01-13 14:52:03
    Temat: Re: zablokowany ekran pinem
    Od: ydziO <ydzio(a)hot.com> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "ydziO" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Hm, a mnie firefox proponuje zapamietanie hasla do mbanku, bo nie jest
    > maskowane.

    Maskowane też zaproponuje tylko że zapamięta jedną literę/znak (sprawdzałem
    na chrome, firefoxa już nie używam).

    > Z drugiej strony mamy taki alior, gdzie czesto wystarczy podac 3 znaki
    > z hasla.

    I to jest właśnie maskowanie hasła. Losowo za każdym razem masz wpisać inny
    znak z hasła. A to jest po to, że jak byś miał na komputerze keylogera, to
    masz hasło jak na dłoni. Wymyślili więc maskowanie hasła. A jak byś chciał
    złożyć to hasło po zebraniu tych "kawałków", to wtedy też są reguły zmiany
    hasła narzucone przez bank, ktore spowodują że zmienisz hasło zanim ktoś
    złoży po tych wpisywanych 3 znakach twoje hasło.
    Drugim sposobem na keylogera jest klawiatura ekranowa, ktorą można wybrać
    podczas logowania. Wtedy na keylogerze bedziesz miał tylko "klik, klik,
    klik", bo tylko to przechwyci.

    W każdym razie jak jest dostęp do telefonu bez pin i jeszcze do komputera
    ofiary, to już wystarczy poznać login i hasło do banku ofiary. A do tego
    wystarczy zmiana DNS na komputerze lub wysłać e-mail.
    Jeżeli ktoś ma uśpioną czujność, bo nie blokuje telefonu PIN-em, to jest
    naprawdę spore prawdopodobieństwo pozyskania jego pieniędzy.

    Nie wiem też czy czasem nie ma keylogerów, ktore przechwytują znaki z pól
    stron internetowych. Wtedy klawiatura ekranowa nie pomoże.

    > Jest spora szansa trafienia losowego ..

    Wierzysz w to, że po kilku nieudanych próbach zgadywania, bank nie
    zastosuje jakichś mechanizmów zabezpieczających to konto?