    From: dmk <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: zalety schuberth'a J1 nad resztą????
    Date: Sun, 16 May 2010 23:10:28 +0200

    W dniu 2010-05-15 15:06, jesz pisze:
    > witam,
    > planuję zmianę garnka z caberga jeta na - i tu właśnie potrzebuję
    > opinii. Przymiarka jest do J1 szubiego ze względu na tłumienie hałasu
    > i pałąk teoretycznie osłaniający szczękę. Czy jest ewentualnie jakaś
    > alternatywa dla tego modelu? Chodzi oczywiście o dżety
    >
    > dzięki

    czesc;

    mam ten kask od 2 sezonow - moje opinie:
    - paruje - niestety, podczas deszczu oraz w temperaturach ponizej 5
    stopni C - paruje, pomaga uchylenie szybki, ale nietety jest to
    wkurzajace w kasku, jakby nie bylo, za sporo ponad 2000 pln (2 lata temu
    w mcs wwa)
    - wieje solidnie, tak jak napisal wczesniej Akarm - ja jezdze w
    kominiarce, wiec mnie to nie boli
    - szybka sie rysuje, od byle czego
    -+ blenda - nie wiem jak powinno byc, ale tu jest dosc wysoko - tak ze
    czasem (jak nie pochyle kasku do przodu przy nakladaniu) krawedz blendy
    mam przed oczami (nie wiem jak to jest w innych kaskach!)

    + zero klustrofobii - po prostu go nie widac z wewnatrz
    + lekki (moje subiektywne odczucie)
    + cichy
    + lubie go ;)

    dodatkowo - element lansu - chlopaki mowia ze wygladam jakby mnie
    scisnelo - generalnie, opinie mam gleboko w nosie, ale jak kogos
    interesuje lans, to jest slabo dosc

    i jeszcze jedno - solidnie sie ugniata. jak go kupowalem, byl ciasny,
    zgodnie z tym jak powinno sie mierzyc kaski. Nawet zastanawialem sie czy
    nie bedzie za ciasny, bo pierwsze kilka dni NAPRAWDE bolala mnie glowa.
    Aktualnie - jest naprawde luzny. Bez zapietego palaka zaryzykuje
    twierdzenie, ze lata na glowie. Z palakiem jest ok

    reasumujac: jesli fundusze graja jakakolwiek role, sprawdz tego Nolana,
    nie widzialem, nie przymierzalem, ale nie jestem na 100% za C1

    pzdr
    dmk