  • 1. Data: 2010-05-15 13:06:01
    Temat: zalety schuberth'a J1 nad resztą????
    Od: jesz <m...@w...pl>

    witam,
    planuję zmianę garnka z caberga jeta na - i tu właśnie potrzebuję
    opinii. Przymiarka jest do J1 szubiego ze względu na tłumienie hałasu
    i pałąk teoretycznie osłaniający szczękę. Czy jest ewentualnie jakaś
    alternatywa dla tego modelu? Chodzi oczywiście o dżety

    dzięki

  • 2. Data: 2010-05-15 14:42:40
    Temat: Re: zalety schuberth'a J1 nad resztą????
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    jesz napisał
    > Przymiarka jest do J1 szubiego ze względu na tłumienie hałasu

    W każdym Schubercie jeżdżę bez zatyczek.

    > i pałąk teoretycznie osłaniający szczękę.

    Przy dzwonie ok. 50 km/godz. pałąk mi się wypiął, być może niezbyt dokładnie
    go zatrzasnąłem.

    > Czy jest ewentualnie jakaś
    > alternatywa dla tego modelu?

    Ja nie widzę. Mój jest wygodny, cichy, blenda działa dobrze. Tylko nie wolno
    myć szyby pod ciepłą wodą bo folia się odkleja. ;)
    W chłodne dni trzeba na pałąku zamontować kołnierz bo trochę za mocno może
    podwiewać.

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 3. Data: 2010-05-15 16:22:45
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-05-15 15:06, jesz pisze:
> [...]
    > i pałąk teoretycznie osłaniający szczękę. Czy jest ewentualnie jakaś
    > alternatywa dla tego modelu? Chodzi oczywiście o dżety

    Nolan N43. Mam dwóch znajomych, z których jeden miał wcześniej J1.
    Twierdzi, że Nolan co najmniej tak samo dobry a kosztuje połowę tego co
    Schuberth.

    --
    duddits

  • 4. Data: 2010-05-16 00:36:52
    Od: Przemo <p...@p...fm>

[...]

    Witam !
    Od dwóch sezonów mam kask Schubertha poprzednio miałem SHOEI

    Schuberth plusy bardzo cichy , wygodny , fajna wentylacja przez
    odsuwanie szybki ale mimo to na postoju paruje szyba , blęda przeciw
    słoneczna
    minusy kiepskie wykończenie wnętrza widać styropian
    następny kask który kupię to będzie SHOEI
    pozdrawiam
    Przemo BUELL

  • 5. Data: 2010-05-16 21:10:28
    Od: dmk <d...@g...pl>

> [...]
    > i pałąk teoretycznie osłaniający szczękę. Czy jest ewentualnie jakaś
    > alternatywa dla tego modelu? Chodzi oczywiście o dżety

    czesc;

    mam ten kask od 2 sezonow - moje opinie:
    - paruje - niestety, podczas deszczu oraz w temperaturach ponizej 5
    stopni C - paruje, pomaga uchylenie szybki, ale nietety jest to
    wkurzajace w kasku, jakby nie bylo, za sporo ponad 2000 pln (2 lata temu
    w mcs wwa)
    - wieje solidnie, tak jak napisal wczesniej Akarm - ja jezdze w
    kominiarce, wiec mnie to nie boli
    - szybka sie rysuje, od byle czego
    -+ blenda - nie wiem jak powinno byc, ale tu jest dosc wysoko - tak ze
    czasem (jak nie pochyle kasku do przodu przy nakladaniu) krawedz blendy
    mam przed oczami (nie wiem jak to jest w innych kaskach!)

    + zero klustrofobii - po prostu go nie widac z wewnatrz
    + lekki (moje subiektywne odczucie)
    + cichy
    + lubie go ;)

    dodatkowo - element lansu - chlopaki mowia ze wygladam jakby mnie
    scisnelo - generalnie, opinie mam gleboko w nosie, ale jak kogos
    interesuje lans, to jest slabo dosc

    i jeszcze jedno - solidnie sie ugniata. jak go kupowalem, byl ciasny,
    zgodnie z tym jak powinno sie mierzyc kaski. Nawet zastanawialem sie czy
    nie bedzie za ciasny, bo pierwsze kilka dni NAPRAWDE bolala mnie glowa.
    Aktualnie - jest naprawde luzny. Bez zapietego palaka zaryzykuje
    twierdzenie, ze lata na glowie. Z palakiem jest ok

    reasumujac: jesli fundusze graja jakakolwiek role, sprawdz tego Nolana,
    nie widzialem, nie przymierzalem, ale nie jestem na 100% za C1

    pzdr
    dmk

  • 6. Data: 2010-05-19 14:08:39
    Od: jesz <m...@w...pl>

    no więc przymierzyłem (w sklepie tylko co prawda - nie jeździłęm w
    nich) obie czapki (szubi J1 i nolan n43 air) w rozmiarze S i
    subiektywne odczucia są następujące:
    J1
    - brzydki (bardzo subiektywne) albo inaczej: nie podoba mi się wygląd
    - masywny, robi wrażenie bardzo solidnego
    - b. dobra widoczność
    - po wpięciu pałąka zrobiło się bardzo cicho
    - blenda z krótka
    - nekroturbototal drogi
    N43
    - bardzo podoba mi się wygląd
    - lekki ale też sprawiający trochę wrażenie takiego plastikowego w
    sensie niezbyt dobrej solidności
    - widoczność trochę gorsza niż w J1 ale też bez klaustrofobii, jest OK
    - po wpięciu szczęki broda lekko mi zachaczała o nią (czyli gumy sobie
    już nie pożuję), trochę to irytujące uczucie
    - trochę głośniejszy od J1 ale to był test sklepowy ;)
    - blenda jak w poprzednim przypadku za krótka
    - bardziej miękko w środku, miałem nawet wrażenie jakbym włożył sobie
    pod kask poduszkę choć nie wiem czy zaliczyć to jako + czy -
    - szyba ma tylko położenie otwarte/zamkniete
    - połowe tańszy od J1

    Biorąc pod uwagę że kasa nie gra roli to i tak dalej nie wiem co
    wybrać - zabieram się za czytanie opinni na wszystkich możliwych
    forach :)

  • 7. Data: 2010-05-19 14:41:46
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-05-19 16:08, jesz pisze:
    > Biorąc pod uwagę że kasa nie gra roli to i tak dalej nie wiem co
    > wybrać - zabieram się za czytanie opinni na wszystkich możliwych
    > forach

    Jeśli zamierzasz odkładać decyzję w nieskończoność to to jest dobry sposób.

    --
    duddits

  • 8. Data: 2010-05-20 07:56:05
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    jesz napisał(a):

    > - trochę głośniejszy od J1 ale to był test sklepowy ;)

    Haaa, mało monitora nie oplułem.
    Znaczy się biegałeś po sklepie aby sprawdzić czy szumi?? :-)
    Może mieli wentylator na ladzie... :-)

    --
    M.

  • 9. Data: 2010-05-20 08:11:40
    Od: jesz <m...@w...pl>

    On 20 Maj, 09:56, Shreek <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Haaa, mało monitora nie oplułem.
    > Znaczy się biegałeś po sklepie aby sprawdzić czy szumi?? :-)
    > Może mieli wentylator na ladzie... :-)
    >
    > --
    > M.

    no nie biegałem - nie wpadłem na taki pomysł ale sam w sobie jest na
    tyle interesujący że na pewno bym się nim podzielił na forum :)
    w sklepie grało radio poza tym były też inne odgłosy (rozmowy,
    trzaskanie drzwi itp) więc czułem różnicę między jednym a drugim
    kaskiem choć jak zaznaczyłem nie porównuję tego do normalnej jazdy

  • 10. Data: 2010-05-20 11:10:12
    Od: Przemo <p...@p...fm>

    Biorąc pod uwagę że kasa nie gra roli to i tak dalej nie wiem co
    wybrać - zabieram się za czytanie opinni na wszystkich możliwych
    forach :)

    Witam ! wspominałem wczesniej
    " następny kask który kupię to będzie SHOEI "
    sprawdz sobie oferte SHOEI

    Pozdrawiam Przemo Buell