  • 51. Data: 2010-12-13 15:26:14
    Temat: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ptoki,

    [...]

    > Z katalogu osramu:
    > czysta 75W - 925lm
    > CLASSIC Standard A
    > matowa 75W - 840lm.
    > BELLALUX SOFT BIAŁA Standard T
    > Na zwykly chlopski rozum jesli swiatlo ma wiecej przeszkod do
    > pokonania to sie czesciowo zamienia w cieplo.

    Nie liczysz sprawności oprawy - w kuchni mam klosz z przejrzystego
    szkła. Mogę do niego włożyć tylko i wyłącznie matową żarówkę - zwykła
    po prostu oślepia. Po wymienie na zwykłą będę musiał zmienić lampe na
    taką, która rozprasza światło, czyli je marnuje.
    Świetlówki nie wstawię - jedzenie wygląda nienaturalnie :Q

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 52. Data: 2010-12-13 15:34:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ptoki napisały:

    > Co nie zmienia faktu ze likwiduja najmniej sprawne zrodla swiatla.

    Likwidują konkretną technologię. Akurat tę najlepszą dostępnych w chwili
    obecnej. Proszę zwrócić uwagę na to, że w tym roku UNESCO wpisało na
    listę światowego dziedzictwa kultury "francuski sposób spożywania
    posiłków". A mogli przecież bary McDonald's, jako bardziej sprawne
    w tej konkurencji.

    > A ze zaczynaja z drugiej strony to inna bajka. Moze doszli do wniosku
    > ze tam gdzie byla 100-ka ludzie pomontuje 75-ki i w ten sposobn
    > zapotrzebowanie zmniejszy sie o te pare procent.

    > Bo raczej jak ci 100-ki zabrali to nie pomontowales sobie dwu oprawek
    > w miejsce jednej.

    Pomontowałem. Co miałem robić?

    > Z katalogu osramu:
    > czysta 75W - 925lm
    > CLASSIC Standard A
    > matowa 75W - 840lm.
    > BELLALUX SOFT BIAŁA Standard T

    To nie jest "matowa żarówka".

    > Na zwykly chlopski rozum jesli swiatlo ma wiecej przeszkod do
    > pokonania to sie czesciowo zamienia w cieplo.

    Choćby w tym przykładzie widać (na chłopski rozum), że nawet taka
    biała mleczna żarówka, przeznaczona do pracy bez osłony, tłumi
    ledwie 10% światła. Każda osłona pochłonie więcej. A żarówka matowa,
    to zdaje się coś koło 1%. Kiedyś sprawdzałem na halogenowych OSRAM,
    zdaje się, że dla przezroczystej i matowej podali tyle samo lumenów.

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2010-12-13 15:35:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No bo zamiast abazuru nalezy uzyc LED w odpowiedniej mocy,
    > ilosci i kolorze :-)

    Używanie LED aby emitować podczerwień w lampie, to chyba nie
    jest najlepszy pomysł.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2010-12-13 15:39:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert_J napisał:

    > Dlatego osobiście uważam że (niezależnie od kraju)
    > należałoby wy....ć z roboty co najmniej 2/3 urzędników i
    > kazać im zabrać się za uczciwą pracę. Pytanie tylko co oni
    > konstruktywnego potrafią robić...? Bo im dłużej żyję tym
    > bardziej mam wrażenie że są oni stworzeni li tylko do
    > wymyślania idiotycznych przepisów, w których zresztą potem
    > sami się gubią...

    Stworzeni, to chyba nie, podobno z jednej gliny jesteśmy.
    Ale jak się kogoś tak wychowa, to później się już do uczciwej
    pracy nie nadaje. Słyszałem nieraz zupełnie poważnie wypowiadane
    opinie, ża aparatu urzędniczego nie należy reformować, bo grozi
    to strukturalnym bezrobociem.

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2010-12-13 15:40:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł napisał:

    > Żarówki matowe o klasycznym kształcie jeszcze sporadycznie można
    > kupić w supermarketach np. jako specjalne "antywstrząsowe".
    > Jednak zupełnie nie ma na rynku żarówek mlecznych.

    Dyrektywa spowodowała taki wstrząs na rynku, że wszystko się rozchwiało
    i w różnych miejscach brakuje różnych rzeczy, całkiem jak za komuny było.
    U mnie w sklepie mleczne są (bo one też mają status "do zadań specjalnych").
    Za to antywstrząsowe tylko przezroczyste.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2010-12-13 16:09:59
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 13 Gru, 16:34, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > ptoki napisa y:

    > Likwiduj konkretn technologi . Akurat t najlepsz dost pnych w chwili
    > obecnej. Prosz zwr ci uwag na to, e w tym roku UNESCO wpisa o na
    > list wiatowego dziedzictwa kultury "francuski spos b spo ywania
    > posi k w". A mogli przecie bary McDonald's, jako bardziej sprawne
    > w tej konkurencji.

    No to tu sie nie zgadzamy co do interpretacji faktu.
    I zeby nie bylo, tez mnie to denerwuje kiedy urzednik sadzi ze wie
    lepiej.

    > Pomontowa em. Co mia em robi ?

    No to jestes w mniejszosci. Wiekszosc ludzi albo juz dawno swietlowki
    pomontowalo albo 100-ki wymienili na mniejsze zarowki.

    > To nie jest "matowa ar wka".

    Czyli rozrozniasz mleczna od matowej?
    OK. Tak czy siak obie sa mniej sprawne od przezroczystych.
    Ja matowych/mlecznych nigdy nie lubilem bo sa za slabe.

    > Cho by w tym przyk adzie wida (na ch opski rozum), e nawet taka
    > bia a mleczna ar wka, przeznaczona do pracy bez os ony, t umi
    > ledwie 10% wiat a. Ka da os ona poch onie wi cej. A ar wka matowa,
    > to zdaje si co ko o 1%. Kiedy sprawdza em na halogenowych OSRAM,
    > zdaje si , e dla przezroczystej i matowej podali tyle samo lumen w.

    Czym sie rozni matowa od mlecznej? Skala matowosci?
    A z obudowa/kloszem to inna inszosc. Zreszta nawet swietlowki w ten
    sposob sie tlumi dajac im grube mleczne przyslony.

    Nawet mam zamiar w wolnej chwili zrobic test jasnosci zarowek/
    swietlowek. Bo mam wrazenie ze katalogowe wartosci sa nie przystajace
    do tego co mamy w rzeczywistosci.

  • 57. Data: 2010-12-13 16:28:14
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 15:10:33 +0100, J.F. napisał(a):

    > Odwrotnie - z atomowek to pare krajow czerpie prad, dwa z wody, a reszta
    > leci na weglu, gazie, ropie.
    I na cynie!

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 58. Data: 2010-12-13 16:46:06
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

> [...]
    > pracy nie nadaje. Słyszałem nieraz zupełnie poważnie wypowiadane
    > opinie, ża aparatu urzędniczego nie należy reformować, bo grozi

    A słyszałeś że teraz już prawie wszystko robią maszyny.
    W 2000r. roboty było na 20h w tygodniu na osobę.
    Maszyny robiono aby dzieci miały lżejszą pracę i mialy dłuższy płatny urlop.
    Za jakiś czas prawie wszyscy będą spędzać czas w różnych urzędach.
    Ci co coś potrafią będą nadzorować stada maszyn.

    Już teraz rolnik w USA ma urząd w kabinie traktora a za sobą 16 skibowy
    pług. Pole też ma duże. 40 minut orania w jedną stronę.
    Przez te minuty urzęduje.
    S*

  • 59. Data: 2010-12-13 16:59:41
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Czesc,
    >
    > wiedzialem, ze UE kombinuje z zarowkami jako zarowkami, ale nie
    > wiedzialem, ze nie podobaja jej sie w pierwszej kolejnosci zarowki
    > matowe.
    >
    > A czy wystepuje wogole cos takiego jak zarowka halogenowa matowa?
    > Potrzebuje zarowek matowych do lampek przy biurku i do czytania.
    > Matowe zarowki lepiej rozpraszaja swiatlo i bardziej rownomiernie
    > oswietlaja powieszchnie biurka/ksiazki.
    >
    > Skoro matowej jej sie nie podobaja, to dlaczego wszystkie swietlowki
> [...]
    A moze poszukaj czegos pozytywnego w calym zamieszaniu. Niedawo ci co grają
    pierwsze skrzypce w ujni uzywali ludzi jako opalu. A teraz tylko wycofali
    zarowki. Toz to humanisci.

  • 60. Data: 2010-12-13 17:12:43
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Mon, 13 Dec 2010 14:38:35 +0100, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
    wrote:

    > Kwasem fluorowodorowym. Ale to troche niebezpieczny proces (silnie
    > toksyczny reagent).
    >
    > BTW Sekowski wlasnie skonczyl pisywanie do MT :(.

    Ech... koniec epoki... :-(

    --
    Artur Stachura