    From: SW3 <s...@p...fm.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: znak T6a i kierunkowskazy
    Date: Tue, 05 Apr 2016 11:50:25 +0200

    W dniu 05.04.2016 o 02:31 G.S. <s...@s...com.pl> pisze:

    > Zdaje się, że nie ma czytelnego rozstrzygnięcia, czy w przypadku
    > występowania zakrętu na skrzyżowaniu mamy skrzyżowanie na zakręcie :P
    > (znaczy który element powinien mieć priorytet w rozważaniach).
    > Przy zakręcie jadący *nie* zmiania kierunku...

    Ja stosuję zasadę, że jeżeli jest łuk drogi i na fragmencie tego łuku
    odchodzi inna droga, czyli łuk jest dłuższy niż skrzyżowanie i na samym
    skrzyżowaniu łuk się nie zacieśnia to jadąc po tym łuku jadę "prosto".
    Jeśli natomiast droga się ugina lub załamuje w obrębie samego
    skrzyżowania, czyli zakręt jest nie dłuższy niż skrzyżowanie to znaczy, że
    skręcam na skrzyżowaniu.
    Innymi słowy: jeśli promień łuku jest mniejszy w miejscu przecięcia dróg
    niż przed i za tym miejscem to znaczy, że jest zakręt na skrzyżowaniu
    (sygnalizować skręt), w przeciwnym przypadku jest skrzyżowanie na zakręcie
    (nie sygnalizować przy jeździe "prosto").
    Na tabliczce to łatwo rozróżnić bo albo jest łuk albo linia łamana.
    Gorzej, że czasem tabliczka średnio przystaje do rzeczywistości i nie
    wiadomo czy decydować według tabliczki czy według stanu faktycznego.

    --
    SW3
    ----